Aktuelnosti Konkursi i obaveštenja Obaveštenje

Javni poziv za dokazivanje prava prečeg zakupa poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini

OPŠTINA IVANJICA

OPŠTINSKA UPRAVA

-Komisija za izradu Godišnjeg programa zaštite,

uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta

na teritoriji opštine Ivanjica-

Broj: 002307978 2024 05158 004 009 000 001

Datum: 31.07.2024. godine

JAVNI POZIV

ZA DOKAZIVANJE PRAVA PREČEG ZAKUPA POLJOPRIVREDNOG ZEMLJIŠTA U DRŽAVNOJ SVOJINI NA TERITORIJI

OPŠTINE IVANJICA ZA 2025. GODINU

U skladu sa Zakonom o poljoprivrednom zemljištu (“Službeni glasnik RS”, broj 62/06,65/08-dr zakon, 41/09, 112/2015, 80/17 i 95/18-dr zakon) i Pravilnikom o uslovima i postupku davanja u zakup i na korišćenje poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini (“Službeni glasnik RS”, broj 16/2017, 111/2017, 18/2019, 45/2019, 3/2020, 25/2020, 133/20, 63/21 i 63/23), Komisija za izradu Godišnjeg programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta na teritoriji opštine Ivanjica (u daljem tekstu: Komisija), raspisuje javni pozivsvim fizičkim i pravnim licima, kojim obaveštava:

  • vlasnike sistema za navodnjavanje, odvodnjavanje, ribnjaka, poljoprivrednog objekta, staklenika, plastenika i višegodišnjih zasada (voćnjaka i vinograda koji su u rodu) na poljoprivrednom zemljištu u državnoj svojini i koji su upisani u Registar poljoprivrednih gazdinstava i nalaze se u aktivnom statusu najmanje tri godine (u daljem tekstu: poljoprivredna infrastruktura) i
  • vlasnike domaćih životinja, koji su i vlasnici, odnosno zakupci objekata za gajenje tih životinja na teritoriji jedinice lokalne samouprave na kojoj se pravo prečeg zakupa ostvaruje, koji su upisani u Registar poljoprivrednih gazdinstava i nalaze se u aktivnom statusu najmanje jednu godinu (u daljem tekstu: stočarstvo),

da dostave potrebnu dokumentaciju radi dokazivanja prava prečeg zakupa na poljoprivrednom zemljištu u državnoj svojini na teritoriji opštine Ivanjica za 2025. godinu, do dana 31. oktobra 2024. godine.

DOKUMENTACIJA O DOKAZIVANJU PRAVA PREČEG ZAKUPA

I Potrebna dokumentacija za ostvarivanje prava prečeg zakupa po osnovu vlasništva nad poljoprivrednom infrastrukturom je :

  1. Zahtev za priznavanje prava prečeg zakupa po osnovu vlasništva nad poljoprivrednominfrastrukturom potpisan od strane fizičkog lica, odnosno odgovornog lica u pravnom licu;
  2. Dokaz o vlasništvu nad poljoprivrednom infrastrukturom:

a) Izvod iz javne evidencije o nepokretnosti za poljoprivrednuinfrastrukturu koja je uknjižena u javnoj evidenciji o nepokretnosti  i /ili

b) Popisna lista i knjigovodstvena dokumentacija potpisana i overena u skladu sa Zakonom o računovodstvu za pravno lice, za poljoprivrednu infrastrukturu koja nije uknjižena u javnoj evidenciji o nepokretnosti, odnosno građevinska, odnosno upotrebna dozvola i/ili

v) Saglasnost/odobrenje Ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede na investiciona ulaganja za poljoprivrednu infrastrukturu koja je podignuta nakon jula 2006. godine na katastarskim parcelama, odnosno delovima katastarskih parcela kojima je u momentu podizanja upravljalo Ministarstvo,  odnosno kupoprodajni ugovor fizičkog lica (podnosioca zahteva) sa pravnim licem koje je podiglo poljoprivrednu infrastrukturu u skladu sa tada važećim propisima  i

  • Zapisnik Republičke poljoprivredne inspekcije.

II  Potrebna dokumentacija za ostvarivanje prava prečeg zakupa po osnovu stočarstva je:

  1. Zahtev za priznavanje prava prečeg zakupa po osnovu stočarstva potpisan od strane fizičkog lica, odnosno odgovornog lica u pravnom licu;
  2. Dokaz da je fizičko ili pravno lice vlasnik domaćih životinja i vlasnik, odnosno zakupac objekta za gajenje tih životinja sa utvrđenim brojem uslovnih grla:
  3. Potvrdu o broju uslovnih grla koju izdaje Institut za stočarstvo Beograd – Zemun ( izuzev za konje koju izdaje Poljoprivredni fakultet Beograd – Zemun), odnosno za teritoriju AP Vojvodine Poljoprivredni fakultet Novi Sad – Departman za stočarstvo – za životinje u sistemu umatičenja;

       b) Zapisnik Republičkog veterinarskog inspektora – za životinje koje nisu u sistemu umatičenja.

  • Ugovore o zakupu poljoprivrednog zemljišta zaključene sa drugim licima za zemljište koje se nalazi na teritoriji jedinice lokalne samouprave na kojoj se podnosi zahtev, a koji su overeni od strane nadležnog organa;
  1. Izjava podnosioca zahteva kojom daje saglasnost da se izvrši provera podataka kod nadležnih organa koji su neophodni za realizaciju javnog poziva;
  2. Izjava podnosioca zahteva o tačnosti podataka, potpisana od strane fizičkog lica, odnosno odgovornog lica u pravnom licu, data pod punom krivičnom, prekršajnom i materijalnom odgovornošću kojom potvrđuje da je dostavio sve dokaze koji se odnose na zakup poljoprivrednog zemljišta na teritoriji lokalne samouprave na kojoj je podneo zahtev, kao i spisak povezanih lica  (naziv pravnog lica sa matičnim brojem/ime i prezime fizičkog lica, srodstvo i JMBG).

Kod fizičkih lica i preduzetnika povezanim licima smatra se: supružnik, vanbračni partner, krvni srodnici u pravoj liniji (deda, baba, unuci, majka, otac, deca), srodnici po tazbini do drugog stepena srodstva (snaha, zet, svekar, svekrva, tast, tašta), usvojilac i usvojenik, ukoliko imaju prebivalište na istoj adresi, kod pravnih lica povezanim licima smatra se: pravno, odnosno fizičko lice, odnosno preduzetnik koje u tom pravnom licu ima najmanje 25% učešća u kapitalu, a kod zadruge povezanim licima smatra se: fizičko lice – član zadruge.

Sva dokumentacija koja se dostavlja u skladu sa ovim javnim pozivom mora da glasi na isto fizičko ili pravno lice, koje može biti nosilac ili član Registrovanog poljoprivrednog gazdinstava i mora biti overena i potpisana od strane nadležnog organa koji izdaje ispravu.

Lica koja su zainteresovana za ostvarivanje prava prečeg zakupa po osnovu poljoprivredne infrastrukture dužna su da blagovremeno, a najkasnije do 1. septembra 2024. godine, podnesu Zahtev za izlazak Republičke poljoprivredne inspekcije.

Zapisnik Republičke poljoprivredne inspekcije je sastavni deo dokumentacije koja se dostavlja do 31. oktobra 2024. godine i obavezno sadrži tačno navedene sve katastarske parcele, ili delove parcela, na kojima je utvrđena funkcionalnost sistema za navodnjavanje, odvodnjavanje, ribnjaka, poljoprivrednog objekta, staklenika, plastenika, kao i roda voćnjaka i vinograda.

 Lica koja su zainteresovana za ostvarivanje prava prečeg zakupa po osnovu stočarstva dužna su da blagovremeno, a najkasnije do 1. septembra 2024. godine, podnesu Zahtev za izlazak Republičke veterinarske inspekcije.

Ukoliko je fizičko ili pravno lice vlasnik više vrsta životinja, za svaku vrstu životinja dostavlja posebnu potvrdu, odnosno zapisnik iz dela II tačke 2. ovog javnog poziva. Republički veterinarski inspektor zapisnikom utvrđuje broj uslovnih grla za sva grla podnosioca zahteva koja obračunava na osnovu zatečenog stanja, odnosno isprave lica o prodaji, predaji na klanje i izvozu životinja i to: za sva priplodna grla, tov junadi i za eksploataciju kokoši nosilja jaja za konzum (proizvodnja jaja) – prethodnih godinu dana u odnosu na dan sačinjavanja zapisnika, za tov svinja – prethodnih 6 meseci u odnosu na dan sačinjavanja zapisnika, za tov jagnjadi i jaradi – prethodnh 4 meseca u odnosu na dan sačinjavanja zapisnika, za tov brojlerskih pilića – prethodnih 45 dana u odnosu na dan sačinjavanja zapisnika, a najviše do kapaciteta objekta za držanje tih životinja.

Kod lica koja ispunjavaju uslove za ostvarivanje prava prečeg zakupa po osnovu stočarstva, u skladu sa ovim javnim pozivom, opredeljivanje površine poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini u Godišnjem programu zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta vrši na način da se površina koja im je utvrđena po broju uslovnih grla, umanjuje za površinu poljoprivrednog zemljišta, u skladu sa članom 64a stav 17. Zakona o poljoprivrednom zemljištu. Sva ograničenja iz člana 64a stava 17. Zakona o poljoprivrednom zemljištu (ugovor sa drugim licima, vlasništvo poljoprivrednog zemljišta, vlasništvo poljoprivrednog zemljišta povezanih lica, zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini) odnose se na teritoriju jedinice lokalne samouprave gde se nalazi objekat, odnosno životinje.

Ukoliko za katastarske parcele koje su opredeljene licima po osnovu prava prečeg zakupa dođe do promena površine po bilo kom zakonskom osnovu, dalji postupak davanja poljoprivrednog zemljišta u zakup po pravu prečeg zakupa će se sprovesti samo za tako utvrđenu površinu zemljišta.

Za period zakupa koji je duži od jedne godine, pored uplate zakupnine za prvu godinu zakupa, radi zaključivanja ugovora o zakupu potrebno je dostaviti sredstvo obezbeđenja plaćanja, koje može da bude: garancija poslovne banke u visini godišnje zakupnine poljoprivrednog zemljišta ili ugovor o jemstvu između Ministarstva kao poverioca i pravnog lica kao jemca ili dokaz o uplati depozita u visini jedne godišnje zakupnine kao sredstvo obezbeđenja plaćanja zakupnine koji će se u slučaju redovnog plaćanja računati kao plaćena zakupnina za poslednju godinu zakupa.

Obrazac zahteva može se preuzeti svakog radnog dana od 7 do 15 časova, u prostorijama Odeljenja za poljoprivredu i zaštitu životne sredine Opštinske uprave opštine Ivanjica, Ulica Venijamina Marinkovića, br. 1, kancelarija broj 17.

Rok za dostavljanje zahteva i potrebne dokumentacije iz ovog javnog poziva je 31. oktobar 2024. godine. Zahtev prispeo po isteku datuma određenog u ovom javnom pozivu smatraće se neblagovremenim i jedinica loklane samouprave će ga vratiti podnosiocu neotvoren.

Zahtev sa potrebnom dokumentacijom se podnosi neposredno na pisarnici ili poštom, u zatvorenoj koverti sa naznakom na prednjoj strani: „Zahtev za ostvarivanje prava prečeg zakupa po osnovu vlasništva poljoprivredne infrastrukture za 2025. godinu“ ili „Zahtev za ostvarivanje prava prečeg zakupa po osnovu stočarstva za 2025. godinu“, za Komisiju za izradu Godišnjeg programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta na teritoriji opštine Ivanjica, na adresu: Odeljenje za poljoprivredu i zaštitu životne sredine Opštinske uprave opštine Ivanjica, , ul. Benijamina Marinkovića, br. 1, Na poleđini koverte navodi se naziv/ime i prezime i adresa podnosioca zahteva.

Kontakt osoba za sve informacije u vezi sa ovim javnim pozivom je Dušica Madžarević, telefon: 032/5150326, email:dusica.madzarevic@ivanjica.gov.rs ili lično u prostorijama Odeljenja za poljoprivredu i zaštitu životne sredine Opštinske uprave opštine Ivanjica, Ulica Venijamina Marinkovića, br. 1, kancelarija  broj 17.

Ovaj javni poziv objaviti na oglasnoj tabli Opštine Ivanjica i internet stranici Opštine Ivanjica: www.ivanjica.gov.rs.

                                                                                                PREDSEDNIK KOMISIJE

                                                                                                                  Dušica Madžarević

О Аутору

WEB MASTER