Актуелности Вести

Јавни позив за учешће привредних субјеката у спрвођењу мера енергетске санације

На основу Одлуке Oпштинског већа о расписивању Јавног позива за учешће привредних субјеката у спровођењу мера енергетске санације у домаћинствима 01  број 06-18/22 од  26.05.2022. године  ( „Сл.лист општине Ивањица“ ,број 8/22) и члана 15. Правилника о суфинансирању мера енергетске санације стамбених зграда, породичних кућа и становакоји се односе на унапређење термичког омотача, термотехничких инсталација и уградње соларних колектора за централну примену потрошне топле воде по јавном позиву управе за подстицање и унапређење енергетске ефикасности ЈП1/2(„Сл. лист општине Ивањица“, број 8/22), Комисија за реализацију мера енергетске санације, 30.05.2022.  године расписује,

Јавни позив

за учешће привредних субјеката у спровођењу мера енергетске санације  у домаћинствима и стамбеним заједницама на територији општине Ивањица

Циљ спровођења мера енергетске санације стамбених зграда, породичних кућа и станова  је унапређење енергетске ефикасности у стамбеном сектору и повећано коришћење обновљивих извора енергије у домаћинствима и  стамбеним заједницама на територији општине  Ивањица, а у складу са чланом 15. Правилника о суфинансирању мера енергетске санације стамбених зграда, породичних кућа и становакоји се односе на унапређење термичког омотача, термотехничких инсталација и уградње соларних колектора за централну примену потрошне топле воде по јавном позиву управе за подстицање и унапређење енергетске ефикасности ЈП1/2(„Сл. лист општине Ивањица“, број 8/22),  расписује се Јавни позив ради избора привредних субјеката који се баве производњом, услугама и радовима на енергетској санацији стамбених објеката. Мере енергетске санације у домаћинствима предвиђене Правилником  спроводе се кроз сарадњу са привредним субјектима који се баве производњом, услугама и радовима на енергетској санацији стамбених објеката, а крајњи корисници  бесповратних средстава су домаћинства и стамбене заједнице на територији општине Ивањица. Домаћинства и стамбене заједнице којa остваре право на суфинансирање могу набавити добра или услуге искључиво од привредних субјеката изабраних путем овог јавног позива.

Укупно планирана средства које општина заједно са средствима Управе за подстицање и унапређење енергетске ефикасности додељује за суфинансирање Програма енергетске санације стамбених зграда, породичних кућа и станова, износе  10.000.000,00  динара, од чега је 5.000.000,00 динара определила општина Ивањица, а  5.000.000,00  динара Управа за подстицање и унапређење енергетске ефикасности, а за суфинансирање мера из члана 6. Правилника о суфинансирању мера енергетске санације стамбених зграда, породичних кућа и становакоји се односе на унапређење термичког омотача, термотехничких инсталација и уградње соларних колектора за централну примену потрошне топле воде по јавном позиву управе за подстицање и унапређење енергетске ефикасности ЈП1/2 у износу од 9.000.000,00 динара, од чега је 4.500.000,00 динара определила општина Ивањица, а 4.500.000,00 динара Управа за подстицање и унапређење енергетске ефикасности.

I ПРЕДМЕТ

Предмет Јавног позива је спровођење следећих мера енергетске ефикасности:

1) заменa спољних прозора и врата и других транспарентних елемената термичког омотача са одговарајућим термичким својствима према негрејаним просторијама за станове и куће

Ова мера обухвата и пратећу oпрему за прозоре/врата, као што су окапнице, прозорске даске, ролетне, капци и др, као и пратеће грађевинске радове на демонтажи и правилној монтажи прозора/врата, као што је демонтажа старих прозора/врата и одвоз на депонију, правилна монтажа прозора, обрада око прозорa/врата гипс-картон плочама, глетовање, обрада ивица и кречење око прозора/врата са унутрашње стране зида

2) постављање и набавка материјала за  термичку изолацију зидова, подова на тлу и осталих делова термичког омотача према негрејаном простору за породичне куће и стамбене заједнице, осим кровног покривача и таваница за породичне куће и стамбене заједнице.

3) постављање и набавка материјала за  термичку изолацију испод кровног покривача за породичне куће

Ова мера може обухватити, у случају да је оштећен кровни покривач и хидроизолациони кровни систем, грађевинске радове на замени хидроизолације и других слојева кровног покривача, као и лимарске радове, али не и радове на замени конструктивних елемената крова

4) набавка и  инсталација котлова на природни гас и/или биомасу (дрвни пелет, брикет, сечка, пиролиза), грејачa простора, или замена постојећег грејача простора (котао или пећ) ефикаснијим, за породичне куће, станове и стамбене заједнице.

5) замена постојеће или уградња нове цевне мреже, грејних тела-радијатора и пратећег прибора за породичне куће, станове и стамбене зграде.

6) набавка и уградња топлотних пумпи и пратеће инсталације грејног система (грејач простора или комбиновани грејач) за породичне куће.


7) набавка и уградња соларних колектора у инсталацију за централну припрему потрошне топле воде за грејање санитарне потрошне топле воде и пратеће инсталације грејног система за породичне куће.

      Критеријуми енергетске ефикасности морају да задовоље следеће минималне услове:

  1. Спољна столарија са следећим минималним техничким карактеристикама (U-коефицијент прелаза топлоте):

      – U≤ 1,5 W/m2K за прозоре и балконска врата

      – U ≤ 1,6 W/m2K за спољна врата

  • Спољни зид на породичним кућама/стамбеним зградама следећих карактеристика:

– минимална дебљина за термичку изолацију износи 10 cm, осим уколико нема              техничких могућности да се постави та дебљина изолације.

  • Минимални степен корисности котла (грејача простора) на  биомасу (дрвни пелет, брикет, сечка, пиролиза) износи 85%;
  • Минимални степен корисности котла (грејача простора) на  природни гас износи 90%;

II ПРАВО УЧЕШЋА НА ЈАВНОМ ПОЗИВУ

На јавном конкурсу могу учествовати привредни субјекти који врше испоруку и радове на уградњи материјала, опреме и уређаја  и испуњавају следеће услове:

  • да су уписани у регистар АПР-а, а регистровани су као привредна друштва и предузетници најмање  шест месеци од дана подношења пријаве,
  • да над њима није покренут стечајни поступак или поступак ликвидације,
  • да имају атесте за материјале и производе,
  • да имају потписан уговор о сервисирању опреме (топлотне пумпе, котлови и соларни колектори).

III ДОКУМЕНТАЦИЈА КОЈУ ЈЕ ПОТРЕБНО ПРИЛОЖИТИ ПРИ ПОДНОШЕЊУ

ПРИЈАВЕ

Пријава коју на јавни позив подноси привредни субјект садржи пријавни образац са приложеном документацијом.

Пријавни образац се налази у прилогу јавног позива и садржи нарочито:

  1. опште податке о привредном субјекту;
  2. податке о законском заступнику;
  3. профил привредног субјекта;
  4. ценовни преглед роба и услуга;

За предузетнике је потребно да изјаву достави лице које је регистровало обављање делатности као предузетник. За задруге потребно је доставити изјаву директора. Ова изјава мора бити дата након датума објављивања јавног позива.

У случају да је оснивач привредног субјекта страно правно лице, узима се изјава коју ће дати законски заступник привредног субјекта подносиоца захтева. Уколико постоји више законских заступника подносиоца захтева потребно је да сви доставе наведену изјаву која не мора бити оверена код нотара.

У случају да је оснивач привредног субјекта страно физичко лице потребно је да сви законски заступници привредног субјекта подносиоца захтева доставе наведену изјаву која не мора бити оверена код нотара.

IV ПРЕУЗИМАЊЕ ДОКУМЕНТАЦИЈЕ ЗА ЈАВНИ ПОЗИВ

Конкурсна документација за Јавни позив може се преузети на интернет страници www.ivanjica.gov.rs или лично у просторијама Oпштинске управе, канцеларија бр. 32 и садржи:

− Комплетан текст Јавног позива,

−  Пријавни образац,

−  Изјава подносиоца пријаве,

− Образац 1

−  Образац 2

− Прилог 5 – Критеријуми за оцену Пријаве.

V КРИТЕРИЈУМИ ЗА ИЗБОР ПРИВРЕДНИХ СУБЈЕКАТА

Критеријуми за рангирање директних корисника обухватају следеће:

У Прилогу 5 Јавног позива детаљно је дефинисан начин бодовања по наведеним критеријуми за избор привредних субјеката.

Јавним позивом се одређује максимални број бодова по сваком од критеријума и број бодова по поткритеријумима, ако су поткритеријуми дефинисани у оквиру појединих критеријума.

Укупан максимални број бодова по свим критеријумима и поткритеријумима примењеним на поједини Програм не може прећи 100.

VI МЕСТО И РОК ДОСТАВЉАЊА ПРИЈАВА

            Подносиоци пријаву за учешће на јавном позиву попуњавају на српском језику, ћириличним писмом.

            Попуњени, оверени и одштампани пријавни образац у три примерка (један оригинал и две копије) и пратећа документација достављају се у затвореној коверти са назнаком: „Пријава за јавни конкурс за учешће привредних субјеката у спровођењу мера енергетске санације у домаћинствима и стамбеним заједницама – не отварати“, са пуном адресом пошиљаоца на полеђини коверте.

            Комплетна конкурсна документација се доставља у затвореној коверти.

            Пријава се предаје лично на шалтеру Општинске управе бр. 2 у Услужном центру или препоручено поштом на адресу: Општинска управа општина Ивањица, Улица Венијамина Маринковић бр. 1, 32250 Ивањица – Комисија за реализацију мера енергетске санације.

            Благовременом доставом сматра се препоручена пошиљка предата пошти најкасније до истека последњег дана утврђеног рока за предају конкурсне документације (печат поште), без обзира на датум приспећа. Пријаве послате на било који други начин (нпр. факсом или електронском поштом) неће бити узете у разматрање. Непотпуне и неблаговремене пријаве неће бити узете у разматрање.

            Рок за подношење пријава је закључно са 14. јуном 2022. године.

            За све додатне информације и обавештења у вези Јавног позива можете се обратити  на контакт телефон 032/5150327 и 032/5150307 електронску адресу: е-mai sanja.simicevic@gmail.com и  milka.kaplanovic@ivanjica.gov.rs .

            Сва питања и одговори биће објављени на интернет страници општине: www.ivanjica.gov.rs .

VII ОДБАЦИВАЊЕ ПРИЈАВЕ

Непотпуна, неуредна и неблаговремена пријава биће одбачена решењем.

VIII ОЦЕНА, ИЗБОР И ОБЈАВЉИВАЊЕ ОДЛУКЕ О ИЗБОРУ ПРИВРЕДНИХ СУБЈЕКАТА

            Оцењивање и рангирање приспелих пријава привредних субјеката врши се применом критеријума из одељка V КРИТЕРИЈУМИ ЗА ИЗБОР ПРИВРЕДНИХ СУБЈЕКАТА и Правилника о суфинансирању мера енергетске санације стамбених зграда, породичних кућа и становакоји се односе на унапређење термичког омотача, термотехничких инсталација и уградње соларних колектора за централну примену потрошне топле воде по јавном позиву управе за подстицање и унапређење енергетске ефикасности ЈП1/2.

            Комисија разматра пријаве и у складу са условима Јавног позива, утврђује прелиминарну листу директних корисника.

            Прелиминарну листу директних корисника Комисија објављује на огласној табли Општине Ивањица и званичној интернет страници Општине Ивањица.

            Учесници Јавног позива имају право увида у поднете пријаве и приложену документацију по утврђивању прелиминарне листе директних корисника, у року од три дана од дана објављивања листе.

            На прелиминарну листу директних корисника учесници јавног позива имају право приговора Комисији у року од осам дана од дана њеног објављивања.

            Комисија је дужна да размотри поднете приговоре на прелиминарну листу директних корисника као и да донесе  Одлуку о приговору, која мора бити образложена,  у року од 15 дана од дана његовог пријема.

            О спроведеном поступку Комисија води записник и сачињава Предлог коначне Одлуке о избору директних корисника у спровођењу мера енергетске санације и исте доставља Општинском већу на усвајање.

Општинско веће општине Ивањица  доноси  Решење о избору директних корисника у спровођењу мера енергетске санације.

          Решење  о избору директних корисника у спровођењу мера енергетске санације  објављује се на огласној табли Општинске управе и званичној интернет страници  Општине Ивањица.

         На Решење о учешћу привредних субјеката у спровођењу мера енергетске санације може се поднети приговор Општинском већу у року од 8 дана од дана објављивања. Решење општинског већа је коначно.

X. ПОСТУПАК РЕАЛИЗАЦИЈЕ

            Општина Ивањица спроводи поступак одабира крајњих корисника (домаћинстава и стамбених заједница). Обавеза је да крајњи корисник приликом пријаве предмере/предрачуне узме само  од директних корисника који се налазе на листи,  одабраних у претходној фази.

            Уговор о спровођењу мера енергетске санације потписује се након доношења Решења о коначној листи крајњих корисника за спровођење мера енергетске санације.

 Уколико се на јавни позив за директне кориснике за одређену меру/мере енергетске ефикасности не пријави ни један, та мера/мере се неће налазити у јавном позиву за домаћинства и стамбене заједнице.

            Након избора појединачних пројеката грађана и утврђивања коначног броја корисника по привредном субјекту, потписују се тројни уговори између оппштине Ивањица, директног корисника и крајњег корисника о реализацији мера енергетске санације.

            Општина ће вршити пренос средстава искључиво директним корисницима не крајњим корисницима, након што појединачни крајњи корисник изврши уплату директном кориснику целокупну  своју обавезу и након завршетка реализације мере.

            Услов да се пренесу средства директном кориснику је потврда Комисије да су радови изведени како је предвиђено предмером и предрачуном који је грађанин предао када се пријавио за меру као и у складу са записником Комисије о обављеном изласку на терен, а након извршених радова.

            Општина ће вршити пренос средстава изабраним привредним субјектима у складу са закљученим уговором.

            Привредни субјекти су дужни да Комисији за праћење реализације мера енергетске санације (у даљем тексту Комисија), у сваком моменту, омогуће контролу реализације активности и увид у сву потребну документацију.

            Контролу извршења уговорених обавеза извршиће Комисија.

            Привредни субјекти до јануара 2023. године достављају општинској управи захтев за исплату средстава за суфинансирање мера енергетске санације по основу обављених радова или извршених услуга. Уз захтев достављају фотокопију издатог рачуна за извршене радове и услуге. 

            Пренос средстава врши се у складу са прописима којима се уређује пренос средстава, а након што:

  1. Комисија провери да ли су активности стварно реализоване, и то констатује записником;
  2. крајњи корисник директном кориснику исплати испоручена добра/извршене услуге у износу умањеном за одобрена бесповратна средства;
  3. директни корисник достави захтев за исплату средстава.
  4. директни корисник достави потврду да је крајњем кориснику предао све потребне атесте и сву пратећу документацију (гаранција).

            На основу захтева за исплату директних корисника и записника Комисије, Одељење за буџет и финансије Општинске управе општине Ивањица врши исплату из буџета. 

  Број:    400-29/2022-01                                                  

                                                                                                                                                                                                                    Општина  Ивањица, 30.05. 2022. године                         ПРЕДСЕДНИК  КОМИСИЈЕ

                                                                                         Светлана Јовићевић

ПРЕУЗМИ

О Аутору

WEB MASTER