LIID пројекат

     ОПШТИНА ИВАЊИЦАподпројекТИ   ТРОТОАР У УЛИЦИ МИЉКА САВИЋА КАТ. ПАРЦЕЛА 2905/1 КО ИВАЊИЦА”“РЕКОНСТРУКЦИЈИ ТРОТОАРА“ „УЛ. ВУКАДИНА СТОЈАНОВИЋА И БРАЋЕ РАЈКОВИЋ НА КАТ. ПАРЦЕЛАМА: 1530, 2918, 1562, 2897, 1620 КО“ ИВАЊИЦА”„ИЗГРАДЊA ПАРКИНГА У КРУГУ ДОМА ЗДРАВЉА У ИВАЊИЦИ, КАТ. ПАРЦЕЛИ 536/01 КО ИВАЊИЦА„    
  • Садржај

I.       Увод.. 1

Сврха ангажмана заинтересованих страна: 3

II.      Идентификација заинтересованих страна: 3

Табела 1. Идентификоване заинтересоване стране за комуникацију током реализације Подпројекта. 5

III.    Циљеви ангажовања заинтересованих страна: 9

Табела 2. Идентификоване заинтересоване стране, начин  и карактеристике комуникације. 10

IV.    Процедуре за решавање жалби или спорова. 13

V.     Праћење и извештавање: 14

VI.    Одобрење и потписи: 15

Прилог 01: Жалбени формулар. 16

Прилог 02 – Евиденција решавања жалби на локалном нивоу. 18

Евиденција решавања жалби на централном нивоу. 18

Прилог 03 –Интерни регистар укључивања заинтересованих страна. 19

Прилог 04 – Потенцијална зона директног утицаја реализације Подпројекта на становништво Општине Ивањица. 20

Прилог 05. Списак удружења на територији општине Ивањица. 22

Списак скраћеница

Пројекат (LIID) – Пројекат развоја локалне инфраструктуре и институционалног развоја (LIID)

ИБРД – Међународна банка за обнову и развој

АФД – Францускa агенција за развој

ЈЛС – Јединица локалне самоуправе

ЈУП – Јединица за управљање пројектима

ЖМ – Жалбени механизам

МГСИ – Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре

МФ – Министарство финансија

МЗЖС – Министарство заштите животне средине

НВО – Невладина организација

Сртучни надзор ЈУПа – Стручна лица за заштиту животне средине и социјална питања ангажована на пројекту, задужена за праћење имплементације

ЕСФ – Оквирни документ за управљање животном средином и социјалним окружењем

ЕСЦП  –  План заштите животне средине и социјалних питања

ЕСФ – Оквир животне средине и социјалних питања

ЕСИА –                Процена утицаја на животну средину и социјална питања

ЕСМФ –Оквир управљања животном средином и социјалним питањима

ЕСМП – План управљања животном средином и социјалним питањима

ЕСС – Еколошки и социјални стандарди

НВО – Невладина организација

БЗР – Безбедност и здравље на раду

ОПР – Оквирна политика расељавања

ОП/БП – Оперативна процедура / политика Банке

РС – Република Србија

СБ – Светска банка

СЕП – План укључивања заинтересованих страна

I.       Увод

Пројекат „Пројекат развоја локалне инфраструктуре и институционалног развоја (P174251)“ (LIID) који се финансира из средстава МЕЂУНАРОДНЕ БАНКЕ ЗА ОБНОВУ И РАЗВОЈ („IBRD“) “) и ФРАНЦУСКЕ АГЕНЦИЈЕ ЗА РАЗВОЈ („АФД“),, а који спроводи Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре (МГСИ), директно ће користити грађанима, односно локалним самоуправама у Србији. Циљ Пројекта јесте унапређење капацитета локалних самоуправа (ЈЛС) да управљају одрживом инфраструктуром и повећају доступност економским и друштвеним могућностима на климатски свестан начин.

Више о пројекту (LIID) се може наћи на следећој интернет страници: https://www.mgsi.gov.rs/

За потребе Пројекта (LIID), поред осталих докумената којима се омогућава примена оперативних политика Светске банке, развијен је документ План укључивања заинтересованих страна на нивоу пројекта (СЕП на нивоу пројекта), који је основ за израду овог плана укључивања заинтересованих страна за предметни подпројекат.

Подпројекти: ТРОТОАР У УЛИЦИ МИЉКА САВИЋА КАТ. ПАРЦЕЛА 2905/1 КО ИВАЊИЦА”, “РЕКОНСТРУКЦИЈИ ТРОТОАРА“ „УЛ. ВУКАДИНА СТОЈАНОВИЋА И БРАЋЕ РАЈКОВИЋ НА КАТ. ПАРЦЕЛАМА: 1530, 2918, 1562, 2897, 1620 КО“ Ивањица“ и  „ИЗГРАДЊA ПАРКИНГА У КРУГУ ДОМА ЗДРАВЉА У ИВАЊИЦИ, КАТ. ПАРЦЕЛИ 536/01 КО ИВАЊИЦА„ , који ће бити реализован у оквиру Пројекта „Пројекат развоја локалне инфраструктуре и институционалног јачања локалних самоуправа RS (P174251) (LIID)“ (у даљем тексту Пројекат). Овај СЕП односи се на реализацију Подпројекaта општини Ивањица.

Локални пројекат 1.: „ТРОТОАР У УЛИЦИ МИЉКА САВИЋА КАТ. ПАРЦЕЛА 2905/1 КО ИВАЊИЦА”

Предмет пројекта је тротоар у Улици Миљка Савића која се налази на улазу у Ивањицу из правца Гуче. На делу стазе која је обухваћена овом техничком документацијом, налази се песковито шљунковити материјал.

Пројектом је предвиђено рушење постојећег ивичњака, израда пешаких стаза на местима обележеним у ситуацином плану, постављање новог ивичњака 18/24, уклапање у постојеће стање, радови на извођењу нове коловозне конструкције и асфалтирање Пешачке стазе. Ширина постојећег коловоза је променљива и креће се од 5,0 до 6,20м. Са стране на неким деловима налази се тротоар. Пројектована ширина коловоза је 6м, а тротоар је промењиве ширине, односно ширина тротоара зависи од ивичне изградње.

Укупна дебљина коловозне конструкције је 35 цм, што је прихватљиво са аспекта утицаја мраза за овај климатски предео.

Нагиби (попречни и подужни) саобраћајнице су такви да се омогући несметано отицање површинских вода.

Атмосферска вода се попречним падом коловоза води до ивичњака, а затим се подужним падом ефикасно одводи до сливника и даље у кишну канализацију.

Обзиром да је предмет пројекта саобраћајница, планира се постављање дрвореда са обе стране саобраћајнице. Предвиђено је да се засади  78 садница. Начин садње је планиран у складу са просторним могућностима.Општина Ивањица је у претходном преиоду заменила расвету, савременом ЛЕД расветом.

Локални пројекат 2.: “РЕКОНСТРУКЦИЈИ ТРОТОАРА“ „УЛ. ВУКАДИНА СТОЈАНОВИЋА И БРАЋЕ РАЈКОВИЋ НА КАТ. ПАРЦЕЛАМА: 1530, 2918, 1562, 2897, 1620 КО“ Ивањица“

Предмет пројекта је реконтрукција тротоара у улици Вукадина Стојановића и Браће Рајковић у Ивањици. Улице Вукадина Стојановића и Браће Рајковић налазе се на катастарским парцелама КП 1530, 2918, 1562, 2897, 1620; КО Ивањица. Кататсрска парцела 2897 је поток преко кога је већ изграђен мост, тако да нема никаквих интервенција у додиру са водотоком. Радови се односе само на пешачке стазе мостојећег моста. Пројектом је предвиђена следећа интервенција: У Улици Вукадина Стојановића – Задржавање старог ивичњака дуж целе улице са обе стране, израда пешаких стаза на местима обележеним у ситуацином плану. У Улици Браће Рајковић: Рушење постојећег ивичњака, израда пешаких стаза на местима обележеним у ситуацином плану, постављање новог ивичњака 18/24, уклапање у постојеће стање, радови на извођењу нове коловозне конструкције, асфалтирање Пешачке стазе и израда потпорних и парапетних зидова.

Ширина постојећег коловоза је променљива и креће се од 5,0 до 6,20м. Са стране на неким деловима налази се тротоар.Пројектована ширина коловоза је 6м, а тротоар је промењиве ширине, односно ширина тротоара зависи од ивичне изградње. Планирани радови ће омогућити приступ свим корисницима (особама са инвалидитетом, мајкама са децом..)

Попречни нагиб коловоза ради бољег одводњавања је једностран и износи 2,5%.

Тротоар типа 1 се односи на зоне где су формирани парапетни зидови као и из новоизграђене зидове. Подразумева стандардне радове на извођењу коловозне конструкције испод пешачке стазе као и асфалтирање.

Тротоар типа 2 се се односи на сва она места на којима постоје веће изведене рампе за колски прилаз, степенице испред капија, парапетни зидови који су склони рушењу, пешачки прилази двориштима итд.

Укупна дебљина коловозне конструкције је 45 цм, што је прихватљиво са аспекта утицаја мраза за овај климатски предео. Нагиби (попречни и подужни) саобраћајнице су такви да се омогући несметано отицање површинских вода. Атмосферска вода се попречним падом коловоза води до ивичњака, а затим се подужним падом ефикасно одводи до сливника и даље у кишну канализацију. Обзиром да је предмет пројекта саобраћајница, планира се постављање дрвореда са обе стране саобраћајнице.

Предвиђено је да се засади  112 садница. Начин садње је планиран у складу са просторним могућностима.

Општина Ивањица је у претходном преиоду заменила расвету, савременом ЛЕД расветом.

Више о Подпројектима: „ТРОТОАР У УЛИЦИ МИЉКА САВИЋА КАТ. ПАРЦЕЛА 2905/1 КО ИВАЊИЦА”, “РЕКОНСТРУКЦИЈИ ТРОТОАРА“ „УЛ. ВУКАДИНА СТОЈАНОВИЋА И БРАЋЕ РАЈКОВИЋ НА КАТ. ПАРЦЕЛАМА: 1530, 2918, 1562, 2897, 1620 КО“ Ивањица“ и  „ИЗГРАДЊA ПАРКИНГА У КРУГУ ДОМА ЗДРАВЉА У ИВАЊИЦИ, КАТ. ПАРЦЕЛИ 536/01 КО ИВАЊИЦА„ се налази на интернет страници Пројекта (LIID): https://www.mgsi.gov.rs/, као и на интернет страници општине Ивањица: https://ivanjica.rs/

Сврха ангажмана заинтересованих страна:

Циљ овог СЕП плана је идентификовање различитих група заинтересованих страна и пружање оквира за њихово укључивање током читавог приода реализације Подпројекта. План треба побољша и олакша доношење одлука у вези са подпројектом и створи могућности за активно укључивање свих заинтересованих страна на благовремен начин, као и да пружи могућности свим заинтересованим странама да изразе своја мишљења и забринутости које могу утицати на одлуке о Пројекту и Подпројекту. Он такође описује жалбени механизам, процес који заинтересоване стране могу користити да изразе било какву забринутост у вези са пројектом, пружајући своја мишљења која могу утицати на имплементацију подпројекта и његове резултате, помоћи у отклањању евентуалних проблема током имплементације.

Сврха СЕП-а је да унапреди ангажовање заинтересованих страна током животног циклуса Подпројекта и да се заинтересоване стране ангажују у складуса законима Републике Србије, као и захтевима Светске банке.

II.     Идентификација заинтересованих страна:

Групе заинтересованих страна на које Подпројекат може утицати и/или су заинтересоване за имплементацију пројекта су представљене у наставку. Циљ идентификовања заинтересованих страна, који је уско повезан са идентификовањем утицаја, је да се утврди на које појединце и организације пројекат може утицати, директно или индиректно, позитивно или негативно, као и како би им се пружиле информације из прве руке и како би све групе заинтересованих страна биле благовремено ангажоване.

Листа заинтересованих страна се може мењати у току процеса имплементације пројекта. Стога ће се редовно ревидирати и ажурирати током пројектног циклуса. Ризик који је повезан са сваком групом заинтересованих страна такође може бити подложан променама и биће поново процењен с времена на време.

Списак заинтересованих страна треба да се ревидира на почетку фазе извођења радова.

У документу СЕП за ниво Пројекта детаљно је описан ниво укључивања заинтересованих страна. Ниво укључивања заинтересованих страна зависиће од интереса за и утицаја пројекта на ове групе као и њиховог утицаја на сам програм. . Како је дефинисано у СЕП за ниво пројекта за процену нивоа укључивања заинтересованих страна користи се следећа матрица утицаја/интереса:

Ниво   
ВисокУкључивање/ангажовањеУкључивање/ангажовањеПартнерство 
СредњиИнформисањеКонсултацијаКонсултација 
НизакИнформисањеИнформисањеКонсултација 
 НизакСредњиВисокНиво интереса
Кодирање бојама    Блиско укључивати и активно утицати: захтева редовно и често укључивање, најчешће лицем у лице  и неколико пута годишње, укључујући писмено и усмено информисање
Неговати информисаност и задовољство: захтева редовно укључивање (нпр. шестомесечно), најчешће писменим информисањем
Пратити: захтева повремено укључивање (нпр. једном годишње), најчешће индиректним писменим информисањем (нпр. масовни медији).

Нису сви утицаји подједнако усмерени на све заинтересоване стране, јер на неке могу утицати субјективни унутрашњи или објективни спољни фактори. Заинтересоване стране су класификоване у следеће групе:

Табела 1. Идентификоване заинтересоване стране за комуникацију током реализације Подпројекта

ГрупаКатегорија  Природа интересовања/очекивањаНиво интересаНиво УтицајаНиво укључености
Заинтересоване стране на које ПОДПРОЈЕКАТ утичеИнституције на националном нивоуМинистарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре;Главни пандан Светској банци за имплементацију пројекатаВисокВисокПартнерство
ЈУП јединица;Управљање и имплементација пројеката, надзор, извештавање, управљање финансијским, еколошким и друштвеним ризиком, управљање жалбама, имплементација и координација СЕП планаВисокВисокПартнерство
Институције на регионалном и локалном нивоуОпштина ИвањицаКомисије и службе задужене за праћење Пројекта (LIID);Инспекцијске службе Ивањица;Као крајњи корисник, локална самоуправа има велика очекивања од благовремене имплементације пројекта како би остварила погодности од економског развоја, нижих трошкова и уштеде времена, безбедности, користи за животну средину као и других могућих позитивних пратећих ефеката.ВисокВисокПартнерство
Корисници предузећа и објеката јавних службиСтановништво које је радно ангажовано или повезано са радом/користи услуге  институција у општини Ивањица, дуж трасе улице Миљка Савића   Становништво које је радно ангажовано или повезано са радом/користи услуге  институција у општини Ивањица, дуж трасе улица Вукадина Стојановића и Браће Рајковић   Становништво које је радно ангажовано или повезано са радом/користи услуге  Дома Здравља у Ивањици, КАТ. ПАРЦЕЛИ 536/01 КО ИВАЊИЦА  Заинтересованост за утицај подпројекта на њихов живот и рад, несметано функционисање њихових институција.   Забринутост за здравље и безбедност заједнице, утицаје у вези са саобраћајном изградњом (бука, прашина, оштећења, емисије, вибрације)ВисокСредњиКонсултација
Становништво које може бити погођено било кроз привремена или трајна ограничења у погледу коришћења приватног  земљишта, откуп земљишта или присилно пресељењеНема откупа земљишта, не очекује се откуп земљишта али потенцијално могу бити погођени становници улице у којој ће се вршити  реконструкција у погледу приступа својој имовини у току извођења радоваЗаинтересованост за утицај пројекта на њихов живот и разумевање процедуре компензације и додатну подршку и помоћ у обнављању животног стандардаВисокСредњиКонсултација
Становништво под утицајем ПодпројектаСтановници околине дуж трасе улица:  Миљка Савића, Становници околине дуж трасе улице Вукадина Стојановића и Браће Рајковић и други становници општине Ивањица (Мапе оквирних зона утицаја, прилог 4. )Забринутост за здравље и безбедност заједнице, утицаје у вези са саобраћајном изградњом (бука, прашина, оштећења, емисије, вибрације)ВисокСредњиКонсултација
Представници привредних субјекатаСви привредни субјекти чије пословање је искључиво везано за локацију улице Миљка Савића, Вукадина Стојановића и Браће Рајковић  и околинеЗабринутост за здравље и безбедност заједнице, утицаје у вези са саобраћајном изградњом (бука, прашина, оштећења, емисије, вибрације)ВисокСредњиКонсултација
Појединци или групе у неповољном или угроженом положајуРањиве групеПотенцијално: Старије особе/пензионери;Особе са инвалидитетом и хроничним болестима;Роми и остале мањинске заједнице; Економски маргинализоване и угрожене групеДомаћинства са самохраним родитељимаОсобе са ниском писменошћу и ИКТ знањемЗаинтересовани за доступност, приуштивост пројектних улагања и како ће пројекат утицати на њихВисокСредњиКонсултација
Остале заинтересоване стране Светска БанкаЗаинтересовани за постизање циљева пројектног развоја и усклађеност са еколошким и социјалним стандардима пројектаВисокВисокПартнерство
Установе на националном нивоу  Влада Републике СрбијеЗаинтересовани за постизање циљева укупног развоја  друштва и усклађеност са еколошким и социјалним стандардима Светске банкеВисокВисокПартнерство
Министарство финансијаНазор над Уговором о кредитуВисокВисокПартнерство
Републичке инспекцијске службеЗаинтересован за спровођење законских захтева у свим аспектима пројектне имплементације са нагласком током грађевинских активности.ВисокСредњиКонсултација
Академске институцијеЗаинтересованост за идејно решење и имплементацију пројекта / Пројекат може пружити платформу за размену знањаСредњиНизакИнформисање
ЈП „Путеви Србије“Надлежни орган за одржавање, изградњу/реконструкцију, развој и управљање државним путевима (I и II категорије)СредњиНизакИнформисање
Екстерне заинтересоване стране на које утиче ПОДПРОЈЕКАТОрганизације цивилног друштва и удружења, са списка из прилога 5. Овог документа и друге локалне организације заинтересоване за ПодпројекатЗаинтересованост за погодности пројекта али и потенцијалне утицаје/ризике по животну и друштвену средину, као и за здравље и безбедност заједницеВисокНизакКонсултација
Локални медијиТВ ГолијаКабловска ТВ СББИвањички радио Круна радиоРадио Јавор Локалне новине и портали (Инфо Лига портал и СД портал)Омогућавају широко и редовно ширење информација везаних за пројекат, осигуравају његову видљивост и олакшавају укључивање заинтересованих странаСредњиНизакИнформисање
Потенцијални извођач(и), подизвођач(и) и њихови раднициЗаинтересовани за учешће у различитим тендерским процедурама у фази реализације реконструкције улицеВисокСредњиКонсултација
Потенцијални надзорни инжењер(и) за надзор грађевинских радова и њихови радници,Заинтересовани за учешће у различитим тендерским процедурама у фази реализације реконструкције улицеВисокСредњиКонсултација

III.  Циљеви ангажовања заинтересованих страна:

Ангажовање заинтересованих страна треба планирати и спровести без дискриминације, узимајући у обзир разлике у изложености ризику и повећану осетљивост угрожених група. Ангажовање заинтересованих страна, укључујући и објављивање и дистрибуцију информација о Пројекту и Подпројекту спроводи се са циљем претходног, информисаног и слободног ангажовања и учешћа, како би довело до широке подршке заједнице која је изложена утицајима пројекта и обезбедило дугорочну одрживост активности пројекта. Мишљења и аргументи заинтересованих страна ће бити документовани и пажљиво размотрени током фазе припреме и реализације пројекта.

Користи од правовременог и правичног ангажовања свих заинтересованих страна је стварање односа поверења уз обострано уважавање и смањење потенцијалних друштвених ризика, ризика по животну средину и безбедност на на најмању могућу меру. Заинтересоване стране дају допринос и подршку као корективни учесници процеса.

Списак идентификованих заинтересованих страна, дефинисање потенцијалних тема које ће бити предмет интересовања и посебних услова за комуницирае (методе комуникације, начин пријема повратних информација и временски оквир), дат је у Табела 2., како следи.

Табела 2. Идентификоване заинтересоване стране, начин  и карактеристике комуникације

Пројектна фазаЗаинтересована страна  Теме, очекивана питања и теме о којима ће се разговаратиКомуникацијски канали: идентификација примарних каналаМетоде за прикупљање инпута и повратних информација од заинтересованих страна.Временска линија: Учесталост и начин комуникацијеОдговорностБуџетска процена
ФАЗА ИЗВОЂЕЊА РАДОВАЗаинтересоване стране на које пројекат/подпројекат утиче: Особе које живе узонама утицаја реализације подпројјекта; Локалне самоуправе Грађани/корисници пружања инфраструктурних услуга; Запослени и корисници јавних институција; Привредници који послују у зони која је погођена реализацијом; Угрожене групе;  Информације о обиму, времену и трајању планираних радова, евентуалним очекиваним прекидима у обављању комуналних делатности за овај део града (водоснабдевање, одношење смећа, јавна расвета и друго) и колико се процењује да ће они трајати; Процес жалбеног механизма; План управљања саобраћајем – измештање јавног саобраћаја; алтернатив ни правци доласка до јавних институција/стамбених јединица Утицаји на здравље и безбедност (Безбедносне мере у вези са изградњом); Прилике за запошљавање; Забринутост за животну средину; Подизање свести о родно заснованом насиљу (РЗН). Припремљеност и реаговање у хитним случајевимаЈавни састанци, обуке/радионице, засебни састанци посебно за угрожене групе; Информативни пултови / у згради градске управе, на месту извођења радова и ПИУ јединици Индивидуално досезање до ПАП страна Комуникација на друштвеним мрежама; Обелодањивање писмених информација / брошуре, постери, леци, веб страница; Интернет странице  пројекта и општине Ивањица Јавне консултације Фокус групе-састанци са специјално осетљивим групама Жалбени механизам; Записници са јавних састанака; Извештаји са радионица; Анкетирање грађана/ПАП страна – По завршетку изградње; Друштвене мрежеЈавне консултације пре почетка извођења радова; Квартални састанци у Ивањици; Информативни пултови са брошурама /постерима у погођеним деловима града (континуирано); Комуникација на друштвеним мрежама (према потреби);  ЈУП јединица; Саветници за надзор; Општина Ивањица, службе за праћење и подршку Пројекту Извођач радова/подизвођачи;Оглашавање јавних састанака у локалним новинама  и локалним ТВ и радио станицама (2.000,00 евра) Организациони трошкови на терет Пројекта и општине Ивањица (закуп сала за јавне састанке) Штампане Постери/брошуре/леци на терет Пројекта 
Остале заинтересоване стране (Екстерне) Штампа и медији; Организације цивилног друштва / НВО; Пружаоци услуга / Национални и међународни извођачи радова и консултанти за инжењеринг; Разне Владине инспекције као што су инспекторат за рад, грађевинска инспекција, итд. Академске установе; Министарства РС; Остале Владине службе и одељења од којих се захтевају дозволе/одобрења; Локалне самоуправе/ релевантна одељења; Општа јавност, туристи, тражиоци пословаПројектне информације – делокруг реализације Подпројекта, образложење и еколошка и социјална начела; Активности координације; Утицаји на здравље и безбедност; Прилике за запошљавање; Забринутост за животну средину; План управљања саобраћајем; Процес жалбеног механизма;  Квартални састанци у општини Ивањица; Комуникација на друштвеним межама (према потреби); Информативни пултови / у згради градске управе, на месту извођења радова и ПИУ јединици (континуирано)Жалбени механизам Записници са јавних састанака Извештаји са радионица Анкетирање грађана/ПАП страна – По завршетку расељавања – и/или изградње Друштвене мрежеПрема потребиЈУП јединица (Стручњаци за еколошка и социјална питања)  на терет Пројекта
Остале заинтересоване стране (Интерне) Остало особље ПИУ јединице; Консултанти за надзор; Извођач радова, подизвођачи, пружаоци услуга, добављачи и њихови раднициПројектне информације – делокруг пројекта, образложење и еколошка и социјална начела; Обука о ЕСА и осталим подуправљачким плановима; Процес жалбеног механизма.Састанци лицем у лице; Обуке/радионице; Позиви на јавне састанке/у заједници  Индивидуални састанци са ЈУП-ом, по потреби  Према потребиЈУП јединица Извођач радова/подизвођачи;на терет Пројекта
Оперативна фазаСтране на које утиче пројекат: Особе које живе у погођеним заједницама; Грађани/корисници пружања инфраструктурних услуга; Угрожене групе; Локалне самоуправеЗадовољство активностима укључивања и ЖМ; Процес жалбеног механизма; Мере за очување здравља и безбедности у заједници током оперативне фазе;Јавни састанци, обуке/радионице, засебни састанци посебно за жене и угрожене групе; Комуникација на друштвеним мрежама; Обелодањивање писмених информација / брошуре, постери, леци, веб страница; Информативни пултови / У општинама и ПИУ јединици; Жалбени механизамИндивидуални састанци са представницима општине Ивањица; Записници са јавних састанака; Друштвене мреже  Анкетирање грађана/ПАП страна; Комуникација на друштвеним мрежаима (према потреби);  ЈУП јединица; Општина Ивањица  на терет Пројекта
Остале заинтересоване стране (Екстерне) Штампа и медији; Организације цивилног друштва / НВО; Пружаоци услуга / Национални и међународни извођачи радова и консултанти за инжењеринг; Разне Владине инспекције као што су инспекторат за рад, грађевинска инспекција, итд. Академске установе; Министарства националне Владе; Локалне самоуправе / релевантна одељења; Општа јавност, туристи, тражиоци пословаАктивности одржавања реализованог Подпројектом; Процес жалбеног механизма; Мере за очување здравља и безбедности у заједници током оперативне фазеКомуникација путем масовних/друштвених мрежа Обелодањивање писмених информација Обелодањивање активности на веб страници МГСИ и општине ИвањицаИндивидуални састанци са представницима општине Ивањица; Записници са јавних састанака; Друштвене мреже  Анкетирање грађана/ПАП страна; Комуникација на друштвеним мрежаима (према потреби);  ЈУП јединица; општина Ивањица; МГСИ Тим за односе са јавношћуна терет Пројекта

IV.  Процедуре за решавање жалби или спорова

Жалбом се сматрају захтеви за достављањем додатних информација и појашњења, приговори, притужбе, коментари и сугестије и други облици изражавања различитих примедби на неку од пројектних активности током имплементације пројектних активности, током планирања и спровођења Подпројеката у локалним самоуправама које су обухваћене Пројектом.

Било којом жалбом у вези са Пројектом може се скренути пажња ЈУП-у без икаквих трошкова за подносиоца жалбе:

  • Усмено (лично или путем телефона), или
  • У писаној форми попуњавањем обрасца за жалбе на Пројекат (Прилог 1.) и достављањем лично, поштом, факсом или е-маилом на наведену адресу/број.

Напомена: Жалбе се такође могу поднети анонимно или без употребе обрасца уколико подносилац тако жели.

Контакт подаци Локалног менаџера за жалбе, за подношење било каквих питања или коментара у вези са Пројектом су:

Локални менаџер за жалбе води евиденцију о свим пристиглим жалбама у форми коју договори са Централним менаџером за жалбе.

Јединица локалне самоуправе: Општина Ивањица

Служба за пријем жалби – Жалбена комисија

Одсек за заштиту и унапређивање животне средине

Слађана Николић

Адреса: ул Венијамина Маринковића бр 1, 32250 Ивањица, Србија

Е-пошта: : pisarnica@ivanjica.gov.rs и soivanjica@ivanjica.gov.rs

Број телефона: 032/515 0330 и 064/889 9498 (радним данима од 10 до 13)

Директно подношење жалби је приоритетно и једино могуће на локалном нивоу, искључиво на начин предвиђен документом Жалбени механизам који је доступан на локалном нивоу и на нивоу ЈУПа.

Жалбе се на локалу подносе Жалбеној комисији/ (Комисији за жалбе или Служби за пријем жалби). Када почне изградња, жалбе се такође могу поднети директно извођачу грађевинских радова или стручном надзору (на лицу места). Извођач радова је дужан да обавести Службу за пријем жалби, успоставњену на локаном нивоу о свим жалбама и начину на који им се приступило и решавало.  Контакт подаци за подношење жалбе морају бити видљиви на инфо-табли градилишта како би били јавно доступни у сваком тренутку.

Менаџер за жалбе (локални или централни) прима захтев за достављањем информације или притужбу (лично, телефоном, поштом, е-поштом) и бележи га у регистар жалби, додељујући му одређени референтни број жалбе. Менаџер за жалбе потврђује пријем жалбе у року од 7 радних дана. Жалба се решава, а одговор се даје у року од 7 дана од пријема жалбе. Одговор садржи јасну процену жалбе/захтева, тражене информације и предлог за корективну радњу ако је потребно

ЈУП ће евидентирати све жалбе у Регистар жалби (формат обезбеђен у Прилогу 2), одвојен од Регистра укључивања заинтересованих страна (Прилог 3 овог документа), који детаљно описује интеракције са заједницама и заинтересованих странама.

ЈУП ће успоставити Регистар жалби за пројекат. Поступање са осетљивим притужбама

Узимајући у обзир стандарде у вези са спречавањем сексуалне експлоатације и злостављања/сексуалног узнемиравања (СЗ/СУ), који се, у складу са захтевима Светске банке, морају поштовати у свим пројектима које финансира Светска банка, ови стандарди ће се поштовати и одговорности ће предузети мере за подизање свести о превенцији и сузбијању СЗ/СУ. У свим фазама имплементације пројекта, сво пројектно особље и извођачи радова биће информисани о разумевању принципа контроле и превенције ризика од СЕА/СХ. Жалбени механизам ће омогућити подношење поверљивих притужби без страха од  одмазде. Ове притужбе ће бити благовремено  истражене, а сви починиоци ће одговарати. Жалбени механизам ће бити широко  доступан и обезбедиће поверљивост личних података. Спровешће се информативне активности ради информисања жена о механизму, које ће сдражати следеће врсте информација:  права жена; Самозаштита у случајевима насиља и сексуалног злостављања; бројеви телефона за хитне случајеве; Контакт подаци институција и организација код којих се могу обратити; Жалбени механизам и политика приватности.

Информација о жалбеном механизму биће доступна у свим информативним материјалима. Извођач радова  ће бити одговоран за развој СЗ/СУ протокола који ће се примењивати на своје запослене и запослене подизвођаче који раде на Пројекту. Овај протокол заједно са осталим захтевима у погледу перформасе извођача ће бити достављени ПИУ на преглед и одобрење пре него што извођачима буде дозвољено да почну са радовима.

V.    Праћење и извештавање:

Резултати процеса укључивања заинтересованих страна биће укључени у извештаје о животној средини и социјалним питањима за СБ, које ће припремити ЈУП, сумирајући утицаје на животну средину и социјална питања, здравље и безбедност, објављивања и учинак консултација и имплементацију жалбеног механизма.

Извештаји ће садржати следеће информације:

  • Број и врсте примљених жалби заједнице поднетих у периоду извештавања, са назнаком отворених, решених и затворених жалби и да ли су решене у роковима наведеним у жалбеном механизму;
  • Број и врсте активности објављивања информација путем медија и званичних интернет страница;
  • Време и место одржавања консултативних састанака и других врста активности укључивања заинтересованих страна, са информацијом о броју учесника, са подацима о полу учесника; проблемима и забринутостима истакнутих током састанака и информације о томе како је ЈУП узео у обзир истакнуте проблеме.

ЈУП ће бити одговоран за праћење сви активности заинтересованих страна у вези са Пројектом, обезбеђивање испуњења и ажурирања овог План-а, и извештавање СБ.

Прилог 3 овог План-а садржи образац за праћење активности заинтересованих страна.

VI.  Одобрење и потписи:

 

Прилог 01: Жалбени формулар

Пројекат развоја локалне инфраструктуре и институционалног јачања локалних самоуправа

ЖАЛБЕНИ ФОРМУЛАР

Уколико имате питања или примедбе на активности и процедуре током реализације Пројекта, развоја локалне инфраструктуре и институционалног развоја (LIID), молимо Вас да попуните овај формулар у складу са успостављеним жалбеним механизмом.

Напомена: Жалба и/или притужба, сугестија се односи искључиво на пројекат LIID.

Контакт подаци
Ваше име и презиме и контакт подаци неће бити објављени, нити ће бити доступни јавно. Ови подаци ће бити коришћени искључиво за евентуалну даљу комуникацију са Вама у вези послатог питања или жалбе.
Број жалбе у интерној евиденцији  
Име:Овде упишите имеПрезиме:Овде упишите презиме
 
Пол подносица питања или жалбе (служи искључиво у сврху статистичке обраде и аналитичког приказа; изјашњењем дајете пристанак на статистичку обраду података):☐ Мушки ☐ Женски ☐ Други
 
Електронска адреса (e-mail):Број телефона:
Овде упишите e-mail адресуОвде упишите бр. телефона
  
Поштанска адреса – за пријем писаног одговора (молимо Вас да упишете пуну адресу: улица и број, поштански број места и назив места):Овде упишите поштанску адресу
Пратићу исход на website, пошто желим да будем анониман.☐ анонино праћење одговора
Језик на коме ће се комуникација обављати  ☐ Српски језик ☐ други, __________ језик
 
Питање или жалба
Питање или опис жалбе (ово поље је обавезно попунити):
Овде опишите шта је разлог Ваше жалбе
 
Уколико је питање или жалба везана за одређени конкретан догађај или инцидент, молимо Вас наведите место и датум где и када се то догодило, као и да ли се ради о поновљеном догађају или инциденту:
Овде опишите конкретан догађај, са више детаља
 
Како видите решавање проблема (шта сматрате да би требало да се догоди да би се решио проблем)?
Овде опишите
Молимо да попуњен формилар вратите на следећу адресу: Јединица локалне самоуправе: Општина Ивањица Служба за пријем жалби – Жалбена комисијаОдсек за социјалне случајеве Слађана НиколићАдреса: ул Венијамина Маринковића бр 1, 32250 Ивањица, Србија Е-пошта: pisarnica@ivanjica.gov.rssoivanjica@ivanjica.gov.rsБрој телефона: 064/889 9498 (радним данима од 10 до 13)
  Уколико у року од 7 радних дана не добијете потврду пријема Ваше жалбе, питања, а у року од 30 календарских дана од датума пријема не добијете одговор на ваше питање, коментар или жалбу: контактирајте менаџера за жалбе, Централни менаџер за жалбе, стручњак за социјална питања и сарадњу са грађанима Е-ПОШТОМ: zalbe.liid@mgsi.gov.rs ПОШТОМ:         Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Пројекат развоја локалне инфраструктуре и институционалног развоја Менаџер за жалбе: Централни менаџер за жалбе, стручњак за социјална питања и сарадњу са грађанима Узун Миркова 3, 11000 Београд, Србија ТЕЛЕФОНОМ: +381 65 250 09 20 (радним данима од 10 до 13) (Радним даном од 10 до 13 часова) Напомињемо да можемо да одговоримо само на питања или коментаре који се односе директно на овај Пројекат, не и на питања која се односе на општи рад Министарства или других институција која су обухваћене Пројектом. За више детаља, молимо прочитајте Жалбени механизам пројекта (LIID) у Републици Србији доступан на: (https://www.mgsi.gov.rs/)

Прилог 02 – Евиденција решавања жалби на локалном нивоу

Јединица локалне самоуправе : ________________________ Локални менаџер за жалбе:_______________________
Редни бројТипПриоритетДатум пријема жалбеДатум примљене повратне информацијеНачин пријема повратне информацијеКатегорија повратне информације (Брзина давања повратне информације а)одмах б)после рока од 7 дана) ЦКратак описАнонимно (да/не)Особа додељена за адресирање повратних информацијаСтатус (решено, на чекању,у другом степену)Датум слања одговора решавања повратних информацијаОпис Комуникације у решавању
1.            
2.            
3.            
4.            
5.            

Евиденција решавања жалби на централном нивоу

Редни бројОпштина /градЛокални менаџер за жалбе, контактРедни број са локалаТипПриоритетДатум пријема жалбеДатум примљене повратне информацијеНачин пријема повратне информацијеКатегорија повратне информацијеКратак описАнонимно (да/не)Особа додељена за адресирање повратних информацијаСтатус (решено, на чекању,у другом степену))Датум слања одговора решавања повратних информацијаОпис Комуникације у решавању
1               
2               
3               
4               
5               
                

Прилог 03 –Интерни регистар укључивања заинтересованих страна

Редни бројОпштина ИвањицаЛокални кординатор за Пројекат /члан радне групе за административна питањаКатегорија и име заинтересоване стране  Датум ангажовања  Начин консултацијеКључни проблеми/забринутости  Датум одговораПраћење договорених будућих акцијаНапомене о напретку  
1  (нпр. НВО, …)(нпр. Званични састанак, презентација, неформални састанак…)Јавни састанак, Преглед питања дос    
2         
3         
4         
5         
          

 

Прилог 04 – Потенцијална зона директног утицаја реализације Подпројекта на становништво Општине Ивањица

 

УЛИЦА МИЉКА САВИЋА

Прилог 04 – Потенцијална зона директног утицаја реализације Подпројекта на становништво Општине Ивањица

УЛИЦА ВУКАДИНА СТОЈАНОВИЋА И БРАЋЕ РАЈКОВИЋ  

ДОМ ЗДРАВЉА

 Прилог 05. Списак удружења на територији општине Ивањица

НазивМатични бројДатум регистрације
Удружење инвалида рада општине Ивањица                       0721035330.12.1982.
Удружење ратних и мирнодопских војних инвалида општине Ивањица (RMVI)                              2809341117.08.2012.
Удружење Рома општине Ивањица                          2811872415.06.2013.
Удружење Рома “Точак” RM Ивањица                     2831125704.11.2020.
Удружење грађана “Омладински савет Ивањице”               2807421227.12.2011.
Кинолошко друштво “Ивањица”                0740365829.08.1988.