Sve članice Ujedinjenih nacija usvojile su 16.11.1995. godine Deklaraciju o principima tolerancije, pa je Organizacija Ujedinjenih nacija za obrazovanje, nauku i kulturu (UNESKO) odredila ovaj datum kao Međunarodni dan tolerancije i pozvala sve članice da ga obeležavaju. U Deklaraciji se ističe da tolerancija nije ni povlađivanje ni ravnodušnost, već poštovanje širokog spektra kultura, oblika izražavanja i humanosti. Ona predstavlja priznanje univerzalnih ljudskih prava i sloboda drugih.
U saradnji sa psihologom, nastavnicima sociologije, građanskog vaspitanja i fizičkog vaspitanja školski bibliotekari osmislili su razgovor/diskusiju sa učenicima u kojoj se o toleranciji govorilo iz različitih uglova imajući u vidu značaj tolerancije u različitim sferama i aspektima života. Urađena je prezentacija u kojoj se, između ostalog, nalazilo nekoliko snimaka događaja vezanih za sport, religiju i nasilje kao podsticaj za diskusiju o različitim aspektima teme. Nastavnik sociologije iskoristio je svoju poeziju za ovu priliku kako bi sa učenicima IV/5 približio pojam tolerancije, a učenici IV/4 uradili su sa nastavnikom građanskog vaspitanja (koji je i rukovodilac Vršnjačkog tima i Učeničkog parlamenta) dramski prikaz scene u kojoj se pojavljuju navijači dva tima. Školski bibliotekari u saradnji sa psihologom za ovu aktivnost odabrali su učenike različitih obrazovnih profila i iz različitih odeljenja (III/1, IV/1, III/3, IV/3) i to one učenike koji su već ispoljili neki oblik neadaptiranog ili neprimerenog ponašanja zbog čega su do sada jednom ili više puta imali i smanjene ocene iz vladanja. Prisustvovao je i učenik koji nastavu prati po individualnom obrazovnom planu, kao i učenik koji je član Tima za zaštitu učenika od nasilja, zlostavljanja, zanemarivanja i diskriminacije. Cilj je bio da učenici iz svog ugla govore o temi, a učenici su bili podsticani da iznesu svoje mišljenje ili svoje viđenje ličnih iskustava ili prikazanih situacija i snimaka.
Na kraju aktivnosti, koja je u školskoj biblioteci realizovana 18. 11. 2019., učesnici su pozvani da od 16 istaknutih reči (asocijacije na pojam tolerancija) svako odabere tri reči za koje misli da su ključne za shvatanje tolerancije. Tri reči koje je najveći broj učesnika označio ( ljudskost, ljubav, razumevanje) , izdvojene su kao zajednički zaključak učesnika o shvatanju tolerancije .