На основу Упутства о примени одредаба члана 9. и 103. Закона о општем управном поступку („Службени гласник РС“ број 18/2016) којима је регулисана размена података о чињеницама о којима се води службена евиденција, које је донело Министарство државне управе и локалне самоуправе, Општинска управа општине Ивањица објављује
О Б А В Е Ш Т Е Њ Е
Чланом 9. Закон о општем управном поступку („Службени гласник РС“ број 18/2016) прописано је да је: Орган дужан да странкама омогући да успешно и целовито остваре и заштите права и правне интересе; поступак се води без одуговлачења и уз што мање трошкова по странку и другог учесника у поступку, али тако да се изведу сви докази потребни за правилно и потпуно утврђивање чињеничног стања; орган је дужан да по службеној дужности, у складу са законом, врши увид у податке о чињеницама неопходним за одлучивање о којима се води службена евиденција, да их прибавља и обрађује; орган може од странке да захтева само оне податке који су неопходни за њену идентификацију и документе који потврђују чињенице о којима се не води службена евиденција.
Чланом 103. истог Закона прописано да је: орган дужан да по службеној дужности, у складу са законом, врши увид, прибавља и обрађује податке о чињеницама о којима се води службена евиденција, а који су неопходни за одлучивање (члан 9. став (3) овог закона); ако службену евиденцију води други орган, орган који води поступак дужан је да хитно затражи податке, а замољени орган да бесплатно уступи податке у року од 15 дана, ако није друкчије прописано.
Ако се тражени подаци могу добити електронским путем, замољени орган их доставља у најкраћем року;
Одредбом члана 103. став 3. Закона прописано је да: у поступку који се покреће по захтеву странке орган може да врши увид, прибавља и обрађује личне податке о чињеницама о којима се води службена евиденција када је то неопходно за одлучивање, осим ако странка изричито изјави да ће те податке прибавити сама. Ако странка у року не поднесе личне податке неопходне за одлучивање органа, захтев за покретање поступка ће се сматрати неуредним (члан 59. став (2) овог закона).
ОПШТИНСКА УПРАВА ОПШТИНЕ ИВАЊИЦА
На основу Упутства о примени одредаба члана 9. и 103. Закона о општем управном поступку („Службени гласник РС“ број 18/2016) којима је регулисана размена података о чињеницама о којима се води службена евиденција, које је донело Министарство државне управе и локалне самоуправе, Општинска управа општине Ивањица објављује
ЛИСТУ ОВЛАШЋЕНИХ СЛУЖБЕНИХ ЛИЦА ОПШТИНСКЕ УПРАВЕ ОПШТИНЕ ИВАЊИЦА ЗА РЕШАВАЊЕ УПРАВНИХ СТВАРИ ПО ОДРЕЂЕНИМ УПРАВНИМ ОБЛАСТИМА
Одељење за општу управу и заједничке послове
Доношење решења о промени личног имена
Овлашћено службено лице: Снежана Џибраковић
Потребн докази:
Потврда о пребивалишту,
- Фотокопија личне карте (само за пунолетна лица, односно лица која поседују личну карту),
- Извод из матичне књиге рођених,
- Извод из матичне књиге венчаних (само уколико је лице венчано),
- Уверење о држављанству,
- Уверење Суда да се не води кривични поступак против лица чија промена личног имена се захтева, за дело које се гони по службеној дужности,
- Уверење надлежне Полицијске управе да подносилац захтева није осуђиван
- Потврда Пореске управе о измиреним порезима
- Пресуда о утврђивању/оспоравању очинства или Записник о усвојењу, ако се ради о промени презимена детета.
Доношење решења о накнадном упису чињенице смрти у матичну књигу умрлих.
Овлашћено службено лице: Снежана Џибраковић
Потребни докази:
- Потврда о смрти издата од стране овлашћеног мртвозорника
- Извод из матичне књиге рођених за умрло лице
- Уверење о држављанству за умрло лице
- Извод из матичне књиге венчаних уколико је лице било у браку
- Дношење решења о накнадном упису чињенице рођења у МКР
Овлашћено службено лице: Снежана Џибраковић
- Уверење о држављанству
- Извод из матичне књиге венчаних
- Фотокопија личне карте уколико лице поседује личну карту
- Други докази на основу којих се може доказати чињеница рођења
- Доношење решења о исправи грешке у матичним књигама и књигама држављана
Овлашћено службено лице: Снежана Џибраковић
У зависности од тога у којој књизи се ради решење о исправци грешке и исправци којих података потребни су докази:
- Извод из МКР, МКВ, МКУ за лице за које се тражи исправка (или уверење о држављанству)
- Извод из матичне књиге рођених за родитеље ако се тражи исправка грешке података за родитеље
- Извод из матичне књиге венчаних за родитеље или
- Неки други доказ којим се доказује чињеница – податак чија се исправка тражи
- Упис чињенице рођења у МКР
Овлашћено службено лице: Станка Петровић
Потребна документација:
- Пријава рођења (Образац 11. Упутства за вођење матичних књига..)
- Уверења о држављанству за оба родитеља
- Извод из МКР за оба родитеља
- Извод из МКВ за родитеље
- Фотокопије личних карата родитеља
- За упис чињенице рођења у домаћу МКР за лице рођено у иностранству – Инострани извод из МКР и Уверење о пребивалишту родитеља у време рођења детета
- Упис чињенице смрти у МКУ
Овлашћено службено лице: Станка Петровић
Потребна документација:
- Попуњен записник о пријави смрти (Образац 13 Упутства о вођењу матичних књига…)
- Потврда о смрти издата од стране овлашћеног мртвозорника или ординирајућег лекара
- Извод из матичне књиге рођених за умрло лице
- Уверење о држављанству за умрло лице
- Извод из матичне књиге венчаних уколико је лице било у браку
- Фотокопија личне карте умрлог лица
- За упис чињенице смрти у домаћу МКУ за лице умрло у иностранству – Инострани извод из МКУ и Уверење о пребивалишту
- Поступак закључења брака
Овлашћено службено лице: Станка Петровић
Потребна документација:
Попуњена пријава за закључење брака
- Записник о пријави закључења брака (Образац 12. Упутства)
- Извод из матичне књиге рођених лица која желе да закључе брак
- Фотокопије личних карти
- Уверење о држављанству
- Уверење о слободном брачном стању за стране држављане
Одељење за привреду и друштвене делатности
- Поступак за остваривање права на дечји додатак
Овлашћено службено лице Слађана Николић
Уз захтев за признавање права на дечји додатак се прилаже:
- Изводи из матичне књиге рођених за сву децу у породици
- Уверење да је држављанин Републике Србије
- Фотокопије личних карата одраслих чланова домаћинства а за децу потврда о пријављеном пребивалишту
- Фотокопију оверене здравствене књижице
- Потврду о приходима за последња три месеца која претходе месецу подношења захтева за све чланове заједничког домаћинства из места рођења и становања
- Потврду о катастарским приходима у претходној години за све чланове заједничког домаћинства по месту рођења и становања
- Пореско уверење за сваког члана заједничког домаћинства
- Потврда о својству редовног ученика за сву школску децу
- Докази о чињеницама у вези непокретности као и стамбеног простора као што су (извод из земљишних књига –власнички лист, уговор о куповини непокретности, решење о порезу, Решење РГЗ, уговор о коришћењу стана)
- Докази којим се доказује неки посебан статус
- Признавање права на родитељски додатак мајке
Овлашћено службено лице Љиљана Ђоновић
Уз захтев се прилаже:
- Извод из матичне књиге рођених за сву своју децу
- Уверење о држављанству Републике Србије за себе
- Фотокопију своје личне карте
- Фотокопију своје оверене здравствене књижице
- Пријаве пребивалишта за децу о којој непосредно брине
- Уверење надлежног органа старатељства да:
– непосредно брине о детету за који је поднела захтев
– да деца из претходног реда рођења нису смештена у установу социјалне заштите или хранитељску породицу или дата на усвојење
– није лишена родитељског права за децу претходног реда рођења
7) Фотокопија картице текућег рачуна (обе стране)
- Остваривање права на накнаду зараде за време породиљског боловања
Овлашћено службено лице Љиљана Ђоновић
Потребна документација:
- Захтев
- Извештај о привременој спречености за рада у време породиљског одсуства и одсуства ради неге детета-дознака
- Изводи из матичне књиге рођених за сву децу
- Решење послодавца о праву на породиљско одсуство (од дана отварања боловања до три месеца живота детета)
- Решење послодавца о праву одсуства ради неге детета (од три месеца живота детета до 365 дана од дана отварања породиљског боловања за прво и друго дете, а за треће и четврто дете две године)
- Фотокопија оверене здравствене књижице мајке
- Потврда о висини основне зараде запосленог и увећане зараде по основу времена проведеног на раду за сваку пуну годину рада остварену у радном односу за последњих 12 месеци који претходе месецу у коме почиње коришћење одсуства за сваки месец појединачно
- Обрачун зараде, односно накнаде зараде коју је послодавац дужан да достави запосленом у складу са законом, у последњих 12 месеци који претходе месецу у коме почиње одсуство, за сваки месец појединачно (мора бити оверен и потписан од стране послодавца и потписан од стране запослене)
- Лица која самостално обављају делатност: решење надлежног органа о месечној основици на коју се плаћају доприноси за обавезно пензијско и инвалидско осигурање
- Лица која самостално обављају делатност: потврда пореске управе о месечној управи за ПИО за последњих 12 месеци који претходе месецу у коме је започето коришћење одсуства, и по истеку године потврда о коначној основици.
- Лица која самостално обављају делатност: решење надлежног органа о привременом затварању радње односно привременом поверавању обављања послова другом лицу односно личне изјаве да у време трајања одсуства неће обављати исту или другу делатност ( само за лице које обавља самосталну делатност коју због њене природе није могуће пренети на друго лице)
- Копија извода из електронске базе података Пореске управе Републике Србије (сравнити обрасце и изводе из банке о уплаћеним доприносима –морају бити тачни)
- Извештај (извод из банке) обележити маркером плату, порезе и доприносе и за који је месец.
- Фотокопија уговора о раду
- Фотокопија потврде о поднетој пријави-одјави осигурања- образац МЗА
- Фотокопија радне књижице
Остваривање права на финансијску помоћ породиљама
Овлашћено службено лице Слађана Николић
Потребна документација:
- Захтев
- Извод из матичне књиге за новорођено дете
- Потврда о пријави пребивалишта за новорођено дете
- Уверење о држављанству Републике Србије за подносиоца захтева
- Фотокопија личне карте за подносиоца захтева
- Уверење надлежног органа да непосредно брине о детету
- Уверење националне службе за запошљавање о статусу незапосленог лица (незапослене породиље) или изјаву два сведока да је породиља пољопривредник
- Фотокопија картице текућег рачуна
- Здравствена књижица на увид
- Доношење решења о стицању статуса енергетски угроженог купца
Овлашћено службено лице Слађана Николић
Потребна документација:
- Доказ о броју чланова домаћинства са именима и презименима и ЈМБГ и пребивалиштем на истој адреси (фотокопије личних карти, изјава два сведока дата пред надлежним органом – ШАЛТЕР БР. 1 ОПШТИНСКЕ УПРАВЕ или извод из матичне књиге рођених / венчаних, уверење о пребивалишту и др.);
- Доказ о броју чланова домаћинства са именима и презименима и ЈМБГ и пребивалиштем на истој адреси (фотокопије личних карти, изјава два сведока дата пред надлежним органом – ШАЛТЕР БР. 1 ОПШТИНСКЕ УПРАВЕ или извод из матичне књиге рођених / венчаних, уверење о пребивалишту и др.);
Н А Ч Е Л Н И К
Миланка Коларевић