OPŠTINA IVANJICApodprojekTI „ TROTOAR U ULICI MILjKA SAVIĆA KAT. PARCELA 2905/1 KO IVANJICA”“REKONSTRUKCIJI TROTOARA“ „UL. VUKADINA STOJANOVIĆA I BRAĆE RAJKOVIĆ NA KAT. PARCELAMA: 1530, 2918, 1562, 2897, 1620 KO“ IVANJICA”„IZGRADNjA PARKINGA U KRUGU DOMA ZDRAVLJA U IVANJICI, KAT. PARCELI 536/01 KO IVANJICA„ |
- Sadržaj
Svrha angažmana zainteresovanih strana: 3
II. Identifikacija zainteresovanih strana: 3
Tabela 1. Identifikovane zainteresovane strane za komunikaciju tokom realizacije Podprojekta. 5
III. Ciljevi angažovanja zainteresovanih strana: 9
Tabela 2. Identifikovane zainteresovane strane, način i karakteristike komunikacije. 10
IV. Procedure za rešavanje žalbi ili sporova. 13
V. Praćenje i izveštavanje: 14
Prilog 01: Žalbeni formular. 16
Prilog 02 – Evidencija rešavanja žalbi na lokalnom nivou. 18
Evidencija rešavanja žalbi na centralnom nivou. 18
Prilog 03 –Interni registar uključivanja zainteresovanih strana. 19
Prilog 05. Spisak udruženja na teritoriji opštine Ivanjica. 22
Spisak skraćenica
Projekat (LIID) – Projekat razvoja lokalne infrastrukture i institucionalnog razvoja (LIID)
IBRD – Međunarodna banka za obnovu i razvoj
AFD – Francuska agencija za razvoj
JLS – Jedinica lokalne samouprave
JUP – Jedinica za upravljanje projektima
ŽM – Žalbeni mehanizam
MGSI – Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture
MF – Ministarstvo finansija
MZŽS – Ministarstvo zaštite životne sredine
NVO – Nevladina organizacija
Srtučni nadzor JUPa – Stručna lica za zaštitu životne sredine i socijalna pitanja angažovana na projektu, zadužena za praćenje implementacije
ESF – Okvirni dokument za upravljanje životnom sredinom i socijalnim okruženjem
ESCP – Plan zaštite životne sredine i socijalnih pitanja
ESF – Okvir životne sredine i socijalnih pitanja
ESIA – Procena uticaja na životnu sredinu i socijalna pitanja
ESMF –Okvir upravljanja životnom sredinom i socijalnim pitanjima
ESMP – Plan upravljanja životnom sredinom i socijalnim pitanjima
ESS – Ekološki i socijalni standardi
NVO – Nevladina organizacija
BZR – Bezbednost i zdravlje na radu
OPR – Okvirna politika raseljavanja
OP/BP – Operativna procedura / politika Banke
RS – Republika Srbija
SB – Svetska banka
SEP – Plan uključivanja zainteresovanih strana
I. Uvod
Projekat „Projekat razvoja lokalne infrastrukture i institucionalnog razvoja (P174251)“ (LIID) koji se finansira iz sredstava MEĐUNARODNE BANKE ZA OBNOVU I RAZVOJ („IBRD“) “) i FRANCUSKE AGENCIJE ZA RAZVOJ („AFD“),, a koji sprovodi Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture (MGSI), direktno će koristiti građanima, odnosno lokalnim samoupravama u Srbiji. Cilj Projekta jeste unapređenje kapaciteta lokalnih samouprava (JLS) da upravljaju održivom infrastrukturom i povećaju dostupnost ekonomskim i društvenim mogućnostima na klimatski svestan način.
Više o projektu (LIID) se može naći na sledećoj internet stranici: https://www.mgsi.gov.rs/
Za potrebe Projekta (LIID), pored ostalih dokumenata kojima se omogućava primena operativnih politika Svetske banke, razvijen je dokument Plan uključivanja zainteresovanih strana na nivou projekta (SEP na nivou projekta), koji je osnov za izradu ovog plana uključivanja zainteresovanih strana za predmetni podprojekat.
Podprojekti: „TROTOAR U ULICI MILjKA SAVIĆA KAT. PARCELA 2905/1 KO IVANJICA”, “REKONSTRUKCIJI TROTOARA“ „UL. VUKADINA STOJANOVIĆA I BRAĆE RAJKOVIĆ NA KAT. PARCELAMA: 1530, 2918, 1562, 2897, 1620 KO“ Ivanjica“ i „IZGRADNjA PARKINGA U KRUGU DOMA ZDRAVLJA U IVANJICI, KAT. PARCELI 536/01 KO IVANJICA„ , koji će biti realizovan u okviru Projekta „Projekat razvoja lokalne infrastrukture i institucionalnog jačanja lokalnih samouprava RS (P174251) (LIID)“ (u daljem tekstu Projekat). Ovaj SEP odnosi se na realizaciju Podprojekata opštini Ivanjica.
Lokalni projekat 1.: „TROTOAR U ULICI MILjKA SAVIĆA KAT. PARCELA 2905/1 KO IVANJICA”
Predmet projekta je trotoar u Ulici Miljka Savića koja se nalazi na ulazu u Ivanjicu iz pravca Guče. Na delu staze koja je obuhvaćena ovom tehničkom dokumentacijom, nalazi se peskovito šljunkoviti materijal.
Projektom je predviđeno rušenje postojećeg ivičnjaka, izrada pešakih staza na mestima obeleženim u situacinom planu, postavljanje novog ivičnjaka 18/24, uklapanje u postojeće stanje, radovi na izvođenju nove kolovozne konstrukcije i asfaltiranje Pešačke staze. Širina postojećeg kolovoza je promenljiva i kreće se od 5,0 do 6,20m. Sa strane na nekim delovima nalazi se trotoar. Projektovana širina kolovoza je 6m, a trotoar je promenjive širine, odnosno širina trotoara zavisi od ivične izgradnje.
Ukupna debljina kolovozne konstrukcije je 35 cm, što je prihvatljivo sa aspekta uticaja mraza za ovaj klimatski predeo.
Nagibi (poprečni i podužni) saobraćajnice su takvi da se omogući nesmetano oticanje površinskih voda.
Atmosferska voda se poprečnim padom kolovoza vodi do ivičnjaka, a zatim se podužnim padom efikasno odvodi do slivnika i dalje u kišnu kanalizaciju.
Obzirom da je predmet projekta saobraćajnica, planira se postavljanje drvoreda sa obe strane saobraćajnice. Predviđeno je da se zasadi 78 sadnica. Način sadnje je planiran u skladu sa prostornim mogućnostima.Opština Ivanjica je u prethodnom preiodu zamenila rasvetu, savremenom LED rasvetom.
Lokalni projekat 2.: “REKONSTRUKCIJI TROTOARA“ „UL. VUKADINA STOJANOVIĆA I BRAĆE RAJKOVIĆ NA KAT. PARCELAMA: 1530, 2918, 1562, 2897, 1620 KO“ Ivanjica“
Predmet projekta je rekontrukcija trotoara u ulici Vukadina Stojanovića i Braće Rajković u Ivanjici. Ulice Vukadina Stojanovića i Braće Rajković nalaze se na katastarskim parcelama KP 1530, 2918, 1562, 2897, 1620; KO Ivanjica. Katatsrska parcela 2897 je potok preko koga je već izgrađen most, tako da nema nikakvih intervencija u dodiru sa vodotokom. Radovi se odnose samo na pešačke staze mostojećeg mosta. Projektom je predviđena sledeća intervencija: U Ulici Vukadina Stojanovića – Zadržavanje starog ivičnjaka duž cele ulice sa obe strane, izrada pešakih staza na mestima obeleženim u situacinom planu. U Ulici Braće Rajković: Rušenje postojećeg ivičnjaka, izrada pešakih staza na mestima obeleženim u situacinom planu, postavljanje novog ivičnjaka 18/24, uklapanje u postojeće stanje, radovi na izvođenju nove kolovozne konstrukcije, asfaltiranje Pešačke staze i izrada potpornih i parapetnih zidova.
Širina postojećeg kolovoza je promenljiva i kreće se od 5,0 do 6,20m. Sa strane na nekim delovima nalazi se trotoar.Projektovana širina kolovoza je 6m, a trotoar je promenjive širine, odnosno širina trotoara zavisi od ivične izgradnje. Planirani radovi će omogućiti pristup svim korisnicima (osobama sa invaliditetom, majkama sa decom..)
Poprečni nagib kolovoza radi boljeg odvodnjavanja je jednostran i iznosi 2,5%.
Trotoar tipa 1 se odnosi na zone gde su formirani parapetni zidovi kao i iz novoizgrađene zidove. Podrazumeva standardne radove na izvođenju kolovozne konstrukcije ispod pešačke staze kao i asfaltiranje.
Trotoar tipa 2 se se odnosi na sva ona mesta na kojima postoje veće izvedene rampe za kolski prilaz, stepenice ispred kapija, parapetni zidovi koji su skloni rušenju, pešački prilazi dvorištima itd.
Ukupna debljina kolovozne konstrukcije je 45 cm, što je prihvatljivo sa aspekta uticaja mraza za ovaj klimatski predeo. Nagibi (poprečni i podužni) saobraćajnice su takvi da se omogući nesmetano oticanje površinskih voda. Atmosferska voda se poprečnim padom kolovoza vodi do ivičnjaka, a zatim se podužnim padom efikasno odvodi do slivnika i dalje u kišnu kanalizaciju. Obzirom da je predmet projekta saobraćajnica, planira se postavljanje drvoreda sa obe strane saobraćajnice.
Predviđeno je da se zasadi 112 sadnica. Način sadnje je planiran u skladu sa prostornim mogućnostima.
Opština Ivanjica je u prethodnom preiodu zamenila rasvetu, savremenom LED rasvetom.
Više o Podprojektima: „TROTOAR U ULICI MILjKA SAVIĆA KAT. PARCELA 2905/1 KO IVANJICA”, “REKONSTRUKCIJI TROTOARA“ „UL. VUKADINA STOJANOVIĆA I BRAĆE RAJKOVIĆ NA KAT. PARCELAMA: 1530, 2918, 1562, 2897, 1620 KO“ Ivanjica“ i „IZGRADNjA PARKINGA U KRUGU DOMA ZDRAVLJA U IVANJICI, KAT. PARCELI 536/01 KO IVANJICA„ se nalazi na internet stranici Projekta (LIID): https://www.mgsi.gov.rs/, kao i na internet stranici opštine Ivanjica: https://ivanjica.rs/
Svrha angažmana zainteresovanih strana:
Cilj ovog SEP plana je identifikovanje različitih grupa zainteresovanih strana i pružanje okvira za njihovo uključivanje tokom čitavog prioda realizacije Podprojekta. Plan treba poboljša i olakša donošenje odluka u vezi sa podprojektom i stvori mogućnosti za aktivno uključivanje svih zainteresovanih strana na blagovremen način, kao i da pruži mogućnosti svim zainteresovanim stranama da izraze svoja mišljenja i zabrinutosti koje mogu uticati na odluke o Projektu i Podprojektu. On takođe opisuje žalbeni mehanizam, proces koji zainteresovane strane mogu koristiti da izraze bilo kakvu zabrinutost u vezi sa projektom, pružajući svoja mišljenja koja mogu uticati na implementaciju podprojekta i njegove rezultate, pomoći u otklanjanju eventualnih problema tokom implementacije.
Svrha SEP-a je da unapredi angažovanje zainteresovanih strana tokom životnog ciklusa Podprojekta i da se zainteresovane strane angažuju u skladusa zakonima Republike Srbije, kao i zahtevima Svetske banke.
II. Identifikacija zainteresovanih strana:
Grupe zainteresovanih strana na koje Podprojekat može uticati i/ili su zainteresovane za implementaciju projekta su predstavljene u nastavku. Cilj identifikovanja zainteresovanih strana, koji je usko povezan sa identifikovanjem uticaja, je da se utvrdi na koje pojedince i organizacije projekat može uticati, direktno ili indirektno, pozitivno ili negativno, kao i kako bi im se pružile informacije iz prve ruke i kako bi sve grupe zainteresovanih strana bile blagovremeno angažovane.
Lista zainteresovanih strana se može menjati u toku procesa implementacije projekta. Stoga će se redovno revidirati i ažurirati tokom projektnog ciklusa. Rizik koji je povezan sa svakom grupom zainteresovanih strana takođe može biti podložan promenama i biće ponovo procenjen s vremena na vreme.
Spisak zainteresovanih strana treba da se revidira na početku faze izvođenja radova.
U dokumentu SEP za nivo Projekta detaljno je opisan nivo uključivanja zainteresovanih strana. Nivo uključivanja zainteresovanih strana zavisiće od interesa za i uticaja projekta na ove grupe kao i njihovog uticaja na sam program. . Kako je definisano u SEP za nivo projekta za procenu nivoa uključivanja zainteresovanih strana koristi se sledeća matrica uticaja/interesa:
Nivo | ||||
Visok | Uključivanje/angažovanje | Uključivanje/angažovanje | Partnerstvo | |
Srednji | Informisanje | Konsultacija | Konsultacija | |
Nizak | Informisanje | Informisanje | Konsultacija | |
Nizak | Srednji | Visok | Nivo interesa |
Kodiranje bojama | Blisko uključivati i aktivno uticati: zahteva redovno i često uključivanje, najčešće licem u lice i nekoliko puta godišnje, uključujući pismeno i usmeno informisanje |
Negovati informisanost i zadovoljstvo: zahteva redovno uključivanje (npr. šestomesečno), najčešće pismenim informisanjem | |
Pratiti: zahteva povremeno uključivanje (npr. jednom godišnje), najčešće indirektnim pismenim informisanjem (npr. masovni mediji). |
Nisu svi uticaji podjednako usmereni na sve zainteresovane strane, jer na neke mogu uticati subjektivni unutrašnji ili objektivni spoljni faktori. Zainteresovane strane su klasifikovane u sledeće grupe:
Tabela 1. Identifikovane zainteresovane strane za komunikaciju tokom realizacije Podprojekta
Grupa | Kategorija | Priroda interesovanja/očekivanja | Nivo interesa | Nivo Uticaja | Nivo uključenosti | |
Zainteresovane strane na koje PODPROJEKAT utiče | Institucije na nacionalnom nivou | Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture; | Glavni pandan Svetskoj banci za implementaciju projekata | Visok | Visok | Partnerstvo |
JUP jedinica; | Upravljanje i implementacija projekata, nadzor, izveštavanje, upravljanje finansijskim, ekološkim i društvenim rizikom, upravljanje žalbama, implementacija i koordinacija SEP plana | Visok | Visok | Partnerstvo | ||
Institucije na regionalnom i lokalnom nivou | Opština IvanjicaKomisije i službe zadužene za praćenje Projekta (LIID);Inspekcijske službe Ivanjica; | Kao krajnji korisnik, lokalna samouprava ima velika očekivanja od blagovremene implementacije projekta kako bi ostvarila pogodnosti od ekonomskog razvoja, nižih troškova i uštede vremena, bezbednosti, koristi za životnu sredinu kao i drugih mogućih pozitivnih pratećih efekata. | Visok | Visok | Partnerstvo | |
Korisnici preduzeća i objekata javnih službi | Stanovništvo koje je radno angažovano ili povezano sa radom/koristi usluge institucija u opštini Ivanjica, duž trase ulice Miljka Savića Stanovništvo koje je radno angažovano ili povezano sa radom/koristi usluge institucija u opštini Ivanjica, duž trase ulica Vukadina Stojanovića i Braće Rajković Stanovništvo koje je radno angažovano ili povezano sa radom/koristi usluge Doma Zdravlja u Ivanjici, KAT. PARCELI 536/01 KO IVANJICA | Zainteresovanost za uticaj podprojekta na njihov život i rad, nesmetano funkcionisanje njihovih institucija. Zabrinutost za zdravlje i bezbednost zajednice, uticaje u vezi sa saobraćajnom izgradnjom (buka, prašina, oštećenja, emisije, vibracije) | Visok | Srednji | Konsultacija | |
Stanovništvo koje može biti pogođeno bilo kroz privremena ili trajna ograničenja u pogledu korišćenja privatnog zemljišta, otkup zemljišta ili prisilno preseljenje | Nema otkupa zemljišta, ne očekuje se otkup zemljišta ali potencijalno mogu biti pogođeni stanovnici ulice u kojoj će se vršiti rekonstrukcija u pogledu pristupa svojoj imovini u toku izvođenja radova | Zainteresovanost za uticaj projekta na njihov život i razumevanje procedure kompenzacije i dodatnu podršku i pomoć u obnavljanju životnog standarda | Visok | Srednji | Konsultacija | |
Stanovništvo pod uticajem Podprojekta | Stanovnici okoline duž trase ulica: Miljka Savića, Stanovnici okoline duž trase ulice Vukadina Stojanovića i Braće Rajković i drugi stanovnici opštine Ivanjica (Mape okvirnih zona uticaja, prilog 4. ) | Zabrinutost za zdravlje i bezbednost zajednice, uticaje u vezi sa saobraćajnom izgradnjom (buka, prašina, oštećenja, emisije, vibracije) | Visok | Srednji | Konsultacija | |
Predstavnici privrednih subjekata | Svi privredni subjekti čije poslovanje je isključivo vezano za lokaciju ulice Miljka Savića, Vukadina Stojanovića i Braće Rajković i okoline | Zabrinutost za zdravlje i bezbednost zajednice, uticaje u vezi sa saobraćajnom izgradnjom (buka, prašina, oštećenja, emisije, vibracije) | Visok | Srednji | Konsultacija | |
Pojedinci ili grupe u nepovoljnom ili ugroženom položaju | Ranjive grupe | Potencijalno: Starije osobe/penzioneri;Osobe sa invaliditetom i hroničnim bolestima;Romi i ostale manjinske zajednice; Ekonomski marginalizovane i ugrožene grupeDomaćinstva sa samohranim roditeljimaOsobe sa niskom pismenošću i IKT znanjem | Zainteresovani za dostupnost, priuštivost projektnih ulaganja i kako će projekat uticati na njih | Visok | Srednji | Konsultacija |
Ostale zainteresovane strane | Svetska Banka | Zainteresovani za postizanje ciljeva projektnog razvoja i usklađenost sa ekološkim i socijalnim standardima projekta | Visok | Visok | Partnerstvo | |
Ustanove na nacionalnom nivou | Vlada Republike Srbije | Zainteresovani za postizanje ciljeva ukupnog razvoja društva i usklađenost sa ekološkim i socijalnim standardima Svetske banke | Visok | Visok | Partnerstvo | |
Ministarstvo finansija | Nazor nad Ugovorom o kreditu | Visok | Visok | Partnerstvo | ||
Republičke inspekcijske službe | Zainteresovan za sprovođenje zakonskih zahteva u svim aspektima projektne implementacije sa naglaskom tokom građevinskih aktivnosti. | Visok | Srednji | Konsultacija | ||
Akademske institucije | Zainteresovanost za idejno rešenje i implementaciju projekta / Projekat može pružiti platformu za razmenu znanja | Srednji | Nizak | Informisanje | ||
JP „Putevi Srbije“ | Nadležni organ za održavanje, izgradnju/rekonstrukciju, razvoj i upravljanje državnim putevima (I i II kategorije) | Srednji | Nizak | Informisanje | ||
Eksterne zainteresovane strane na koje utiče PODPROJEKAT | Organizacije civilnog društva i udruženja, sa spiska iz priloga 5. Ovog dokumenta i druge lokalne organizacije zainteresovane za Podprojekat | Zainteresovanost za pogodnosti projekta ali i potencijalne uticaje/rizike po životnu i društvenu sredinu, kao i za zdravlje i bezbednost zajednice | Visok | Nizak | Konsultacija | |
Lokalni medijiTV GolijaKablovska TV SBBIvanjički radio Kruna radioRadio Javor Lokalne novine i portali (Info Liga portal i SD portal) | Omogućavaju široko i redovno širenje informacija vezanih za projekat, osiguravaju njegovu vidljivost i olakšavaju uključivanje zainteresovanih strana | Srednji | Nizak | Informisanje | ||
Potencijalni izvođač(i), podizvođač(i) i njihovi radnici | Zainteresovani za učešće u različitim tenderskim procedurama u fazi realizacije rekonstrukcije ulice | Visok | Srednji | Konsultacija | ||
Potencijalni nadzorni inženjer(i) za nadzor građevinskih radova i njihovi radnici, | Zainteresovani za učešće u različitim tenderskim procedurama u fazi realizacije rekonstrukcije ulice | Visok | Srednji | Konsultacija |
III. Ciljevi angažovanja zainteresovanih strana:
Angažovanje zainteresovanih strana treba planirati i sprovesti bez diskriminacije, uzimajući u obzir razlike u izloženosti riziku i povećanu osetljivost ugroženih grupa. Angažovanje zainteresovanih strana, uključujući i objavljivanje i distribuciju informacija o Projektu i Podprojektu sprovodi se sa ciljem prethodnog, informisanog i slobodnog angažovanja i učešća, kako bi dovelo do široke podrške zajednice koja je izložena uticajima projekta i obezbedilo dugoročnu održivost aktivnosti projekta. Mišljenja i argumenti zainteresovanih strana će biti dokumentovani i pažljivo razmotreni tokom faze pripreme i realizacije projekta.
Koristi od pravovremenog i pravičnog angažovanja svih zainteresovanih strana je stvaranje odnosa poverenja uz obostrano uvažavanje i smanjenje potencijalnih društvenih rizika, rizika po životnu sredinu i bezbednost na na najmanju moguću meru. Zainteresovane strane daju doprinos i podršku kao korektivni učesnici procesa.
Spisak identifikovanih zainteresovanih strana, definisanje potencijalnih tema koje će biti predmet interesovanja i posebnih uslova za komunicirae (metode komunikacije, način prijema povratnih informacija i vremenski okvir), dat je u Tabela 2., kako sledi.
Tabela 2. Identifikovane zainteresovane strane, način i karakteristike komunikacije
Projektna faza | Zainteresovana strana | Teme, očekivana pitanja i teme o kojima će se razgovarati | Komunikacijski kanali: identifikacija primarnih kanala | Metode za prikupljanje inputa i povratnih informacija od zainteresovanih strana. | Vremenska linija: Učestalost i način komunikacije | Odgovornost | Budžetska procena |
FAZA IZVOĐENJA RADOVA | Zainteresovane strane na koje projekat/podprojekat utiče: Osobe koje žive uzonama uticaja realizacije podprojjekta; Lokalne samouprave Građani/korisnici pružanja infrastrukturnih usluga; Zaposleni i korisnici javnih institucija; Privrednici koji posluju u zoni koja je pogođena realizacijom; Ugrožene grupe; | Informacije o obimu, vremenu i trajanju planiranih radova, eventualnim očekivanim prekidima u obavljanju komunalnih delatnosti za ovaj deo grada (vodosnabdevanje, odnošenje smeća, javna rasveta i drugo) i koliko se procenjuje da će oni trajati; Proces žalbenog mehanizma; Plan upravljanja saobraćajem – izmeštanje javnog saobraćaja; alternativ ni pravci dolaska do javnih institucija/stambenih jedinica Uticaji na zdravlje i bezbednost (Bezbednosne mere u vezi sa izgradnjom); Prilike za zapošljavanje; Zabrinutost za životnu sredinu; Podizanje svesti o rodno zasnovanom nasilju (RZN). Pripremljenost i reagovanje u hitnim slučajevima | Javni sastanci, obuke/radionice, zasebni sastanci posebno za ugrožene grupe; Informativni pultovi / u zgradi gradske uprave, na mestu izvođenja radova i PIU jedinici Individualno dosezanje do PAP strana Komunikacija na društvenim mrežama; Obelodanjivanje pismenih informacija / brošure, posteri, leci, veb stranica; Internet stranice projekta i opštine Ivanjica | Javne konsultacije Fokus grupe-sastanci sa specijalno osetljivim grupama Žalbeni mehanizam; Zapisnici sa javnih sastanaka; Izveštaji sa radionica; Anketiranje građana/PAP strana – Po završetku izgradnje; Društvene mreže | Javne konsultacije pre početka izvođenja radova; Kvartalni sastanci u Ivanjici; Informativni pultovi sa brošurama /posterima u pogođenim delovima grada (kontinuirano); Komunikacija na društvenim mrežama (prema potrebi); | JUP jedinica; Savetnici za nadzor; Opština Ivanjica, službe za praćenje i podršku Projektu Izvođač radova/podizvođači; | Oglašavanje javnih sastanaka u lokalnim novinama i lokalnim TV i radio stanicama (2.000,00 evra) Organizacioni troškovi na teret Projekta i opštine Ivanjica (zakup sala za javne sastanke) Štampane Posteri/brošure/leci na teret Projekta |
Ostale zainteresovane strane (Eksterne) Štampa i mediji; Organizacije civilnog društva / NVO; Pružaoci usluga / Nacionalni i međunarodni izvođači radova i konsultanti za inženjering; Razne Vladine inspekcije kao što su inspektorat za rad, građevinska inspekcija, itd. Akademske ustanove; Ministarstva RS; Ostale Vladine službe i odeljenja od kojih se zahtevaju dozvole/odobrenja; Lokalne samouprave/ relevantna odeljenja; Opšta javnost, turisti, tražioci poslova | Projektne informacije – delokrug realizacije Podprojekta, obrazloženje i ekološka i socijalna načela; Aktivnosti koordinacije; Uticaji na zdravlje i bezbednost; Prilike za zapošljavanje; Zabrinutost za životnu sredinu; Plan upravljanja saobraćajem; Proces žalbenog mehanizma; | Kvartalni sastanci u opštini Ivanjica; Komunikacija na društvenim mežama (prema potrebi); Informativni pultovi / u zgradi gradske uprave, na mestu izvođenja radova i PIU jedinici (kontinuirano) | Žalbeni mehanizam Zapisnici sa javnih sastanaka Izveštaji sa radionica Anketiranje građana/PAP strana – Po završetku raseljavanja – i/ili izgradnje Društvene mreže | Prema potrebi | JUP jedinica (Stručnjaci za ekološka i socijalna pitanja) | na teret Projekta | |
Ostale zainteresovane strane (Interne) Ostalo osoblje PIU jedinice; Konsultanti za nadzor; Izvođač radova, podizvođači, pružaoci usluga, dobavljači i njihovi radnici | Projektne informacije – delokrug projekta, obrazloženje i ekološka i socijalna načela; Obuka o ESA i ostalim podupravljačkim planovima; Proces žalbenog mehanizma. | Sastanci licem u lice; Obuke/radionice; Pozivi na javne sastanke/u zajednici | Individualni sastanci sa JUP-om, po potrebi | Prema potrebi | JUP jedinica Izvođač radova/podizvođači; | na teret Projekta | |
Operativna faza | Strane na koje utiče projekat: Osobe koje žive u pogođenim zajednicama; Građani/korisnici pružanja infrastrukturnih usluga; Ugrožene grupe; Lokalne samouprave | Zadovoljstvo aktivnostima uključivanja i ŽM; Proces žalbenog mehanizma; Mere za očuvanje zdravlja i bezbednosti u zajednici tokom operativne faze; | Javni sastanci, obuke/radionice, zasebni sastanci posebno za žene i ugrožene grupe; Komunikacija na društvenim mrežama; Obelodanjivanje pismenih informacija / brošure, posteri, leci, veb stranica; Informativni pultovi / U opštinama i PIU jedinici; Žalbeni mehanizam | Individualni sastanci sa predstavnicima opštine Ivanjica; Zapisnici sa javnih sastanaka; Društvene mreže | Anketiranje građana/PAP strana; Komunikacija na društvenim mrežaima (prema potrebi); | JUP jedinica; Opština Ivanjica | na teret Projekta |
Ostale zainteresovane strane (Eksterne) Štampa i mediji; Organizacije civilnog društva / NVO; Pružaoci usluga / Nacionalni i međunarodni izvođači radova i konsultanti za inženjering; Razne Vladine inspekcije kao što su inspektorat za rad, građevinska inspekcija, itd. Akademske ustanove; Ministarstva nacionalne Vlade; Lokalne samouprave / relevantna odeljenja; Opšta javnost, turisti, tražioci poslova | Aktivnosti održavanja realizovanog Podprojektom; Proces žalbenog mehanizma; Mere za očuvanje zdravlja i bezbednosti u zajednici tokom operativne faze | Komunikacija putem masovnih/društvenih mreža Obelodanjivanje pismenih informacija Obelodanjivanje aktivnosti na veb stranici MGSI i opštine Ivanjica | Individualni sastanci sa predstavnicima opštine Ivanjica; Zapisnici sa javnih sastanaka; Društvene mreže | Anketiranje građana/PAP strana; Komunikacija na društvenim mrežaima (prema potrebi); | JUP jedinica; opština Ivanjica; MGSI Tim za odnose sa javnošću | na teret Projekta |
IV. Procedure za rešavanje žalbi ili sporova
Žalbom se smatraju zahtevi za dostavljanjem dodatnih informacija i pojašnjenja, prigovori, pritužbe, komentari i sugestije i drugi oblici izražavanja različitih primedbi na neku od projektnih aktivnosti tokom implementacije projektnih aktivnosti, tokom planiranja i sprovođenja Podprojekata u lokalnim samoupravama koje su obuhvaćene Projektom.
Bilo kojom žalbom u vezi sa Projektom može se skrenuti pažnja JUP-u bez ikakvih troškova za podnosioca žalbe:
- Usmeno (lično ili putem telefona), ili
- U pisanoj formi popunjavanjem obrasca za žalbe na Projekat (Prilog 1.) i dostavljanjem lično, poštom, faksom ili e-mailom na navedenu adresu/broj.
Napomena: Žalbe se takođe mogu podneti anonimno ili bez upotrebe obrasca ukoliko podnosilac tako želi.
Kontakt podaci Lokalnog menadžera za žalbe, za podnošenje bilo kakvih pitanja ili komentara u vezi sa Projektom su:
Lokalni menadžer za žalbe vodi evidenciju o svim pristiglim žalbama u formi koju dogovori sa Centralnim menadžerom za žalbe.
Jedinica lokalne samouprave: Opština Ivanjica
Služba za prijem žalbi – Žalbena komisija
Odsek za zaštitu i unapređivanje životne sredine
Slađana Nikolić
Adresa: ul Venijamina Marinkovića br 1, 32250 Ivanjica, Srbija
E-pošta: : pisarnica@ivanjica.gov.rs i soivanjica@ivanjica.gov.rs
Broj telefona: 032/515 0330 i 064/889 9498 (radnim danima od 10 do 13)
Direktno podnošenje žalbi je prioritetno i jedino moguće na lokalnom nivou, isključivo na način predviđen dokumentom Žalbeni mehanizam koji je dostupan na lokalnom nivou i na nivou JUPa.
Žalbe se na lokalu podnose Žalbenoj komisiji/ (Komisiji za žalbe ili Službi za prijem žalbi). Kada počne izgradnja, žalbe se takođe mogu podneti direktno izvođaču građevinskih radova ili stručnom nadzoru (na licu mesta). Izvođač radova je dužan da obavesti Službu za prijem žalbi, uspostavnjenu na lokanom nivou o svim žalbama i načinu na koji im se pristupilo i rešavalo. Kontakt podaci za podnošenje žalbe moraju biti vidljivi na info-tabli gradilišta kako bi bili javno dostupni u svakom trenutku.
Menadžer za žalbe (lokalni ili centralni) prima zahtev za dostavljanjem informacije ili pritužbu (lično, telefonom, poštom, e-poštom) i beleži ga u registar žalbi, dodeljujući mu određeni referentni broj žalbe. Menadžer za žalbe potvrđuje prijem žalbe u roku od 7 radnih dana. Žalba se rešava, a odgovor se daje u roku od 7 dana od prijema žalbe. Odgovor sadrži jasnu procenu žalbe/zahteva, tražene informacije i predlog za korektivnu radnju ako je potrebno
JUP će evidentirati sve žalbe u Registar žalbi (format obezbeđen u Prilogu 2), odvojen od Registra uključivanja zainteresovanih strana (Prilog 3 ovog dokumenta), koji detaljno opisuje interakcije sa zajednicama i zainteresovanih stranama.
JUP će uspostaviti Registar žalbi za projekat. Postupanje sa osetljivim pritužbama
Uzimajući u obzir standarde u vezi sa sprečavanjem seksualne eksploatacije i zlostavljanja/seksualnog uznemiravanja (SZ/SU), koji se, u skladu sa zahtevima Svetske banke, moraju poštovati u svim projektima koje finansira Svetska banka, ovi standardi će se poštovati i odgovornosti će preduzeti mere za podizanje svesti o prevenciji i suzbijanju SZ/SU. U svim fazama implementacije projekta, svo projektno osoblje i izvođači radova biće informisani o razumevanju principa kontrole i prevencije rizika od SEA/SH. Žalbeni mehanizam će omogućiti podnošenje poverljivih pritužbi bez straha od odmazde. Ove pritužbe će biti blagovremeno istražene, a svi počinioci će odgovarati. Žalbeni mehanizam će biti široko dostupan i obezbediće poverljivost ličnih podataka. Sprovešće se informativne aktivnosti radi informisanja žena o mehanizmu, koje će sdražati sledeće vrste informacija: prava žena; Samozaštita u slučajevima nasilja i seksualnog zlostavljanja; brojevi telefona za hitne slučajeve; Kontakt podaci institucija i organizacija kod kojih se mogu obratiti; Žalbeni mehanizam i politika privatnosti.
Informacija o žalbenom mehanizmu biće dostupna u svim informativnim materijalima. Izvođač radova će biti odgovoran za razvoj SZ/SU protokola koji će se primenjivati na svoje zaposlene i zaposlene podizvođače koji rade na Projektu. Ovaj protokol zajedno sa ostalim zahtevima u pogledu performase izvođača će biti dostavljeni PIU na pregled i odobrenje pre nego što izvođačima bude dozvoljeno da počnu sa radovima.
V. Praćenje i izveštavanje:
Rezultati procesa uključivanja zainteresovanih strana biće uključeni u izveštaje o životnoj sredini i socijalnim pitanjima za SB, koje će pripremiti JUP, sumirajući uticaje na životnu sredinu i socijalna pitanja, zdravlje i bezbednost, objavljivanja i učinak konsultacija i implementaciju žalbenog mehanizma.
Izveštaji će sadržati sledeće informacije:
- Broj i vrste primljenih žalbi zajednice podnetih u periodu izveštavanja, sa naznakom otvorenih, rešenih i zatvorenih žalbi i da li su rešene u rokovima navedenim u žalbenom mehanizmu;
- Broj i vrste aktivnosti objavljivanja informacija putem medija i zvaničnih internet stranica;
- Vreme i mesto održavanja konsultativnih sastanaka i drugih vrsta aktivnosti uključivanja zainteresovanih strana, sa informacijom o broju učesnika, sa podacima o polu učesnika; problemima i zabrinutostima istaknutih tokom sastanaka i informacije o tome kako je JUP uzeo u obzir istaknute probleme.
JUP će biti odgovoran za praćenje svi aktivnosti zainteresovanih strana u vezi sa Projektom, obezbeđivanje ispunjenja i ažuriranja ovog Plan-a, i izveštavanje SB.
Prilog 3 ovog Plan-a sadrži obrazac za praćenje aktivnosti zainteresovanih strana.
VI. Odobrenje i potpisi:
Prilog 01: Žalbeni formular
Projekat razvoja lokalne infrastrukture i institucionalnog jačanja lokalnih samouprava
ŽALBENI FORMULAR
Ukoliko imate pitanja ili primedbe na aktivnosti i procedure tokom realizacije Projekta, razvoja lokalne infrastrukture i institucionalnog razvoja (LIID), molimo Vas da popunite ovaj formular u skladu sa uspostavljenim žalbenim mehanizmom.
Napomena: Žalba i/ili pritužba, sugestija se odnosi isključivo na projekat LIID.
Kontakt podaci | |||||
Vaše ime i prezime i kontakt podaci neće biti objavljeni, niti će biti dostupni javno. Ovi podaci će biti korišćeni isključivo za eventualnu dalju komunikaciju sa Vama u vezi poslatog pitanja ili žalbe. | |||||
Broj žalbe u internoj evidenciji | |||||
Ime: | Ovde upišite ime | Prezime: | Ovde upišite prezime | ||
Pol podnosica pitanja ili žalbe (služi isključivo u svrhu statističke obrade i analitičkog prikaza; izjašnjenjem dajete pristanak na statističku obradu podataka): | ☐ Muški ☐ Ženski ☐ Drugi | ||||
Elektronska adresa (e-mail): | Broj telefona: | ||||
Ovde upišite e-mail adresu | Ovde upišite br. telefona | ||||
Poštanska adresa – za prijem pisanog odgovora (molimo Vas da upišete punu adresu: ulica i broj, poštanski broj mesta i naziv mesta): | Ovde upišite poštansku adresu | ||||
Pratiću ishod na website, pošto želim da budem anoniman. | ☐ anonino praćenje odgovora | ||||
Jezik na kome će se komunikacija obavljati | ☐ Srpski jezik ☐ drugi, __________ jezik | ||||
Pitanje ili žalba | |||||
Pitanje ili opis žalbe (ovo polje je obavezno popuniti): | |||||
Ovde opišite šta je razlog Vaše žalbe | |||||
Ukoliko je pitanje ili žalba vezana za određeni konkretan događaj ili incident, molimo Vas navedite mesto i datum gde i kada se to dogodilo, kao i da li se radi o ponovljenom događaju ili incidentu: | |||||
Ovde opišite konkretan događaj, sa više detalja | |||||
Kako vidite rešavanje problema (šta smatrate da bi trebalo da se dogodi da bi se rešio problem)? | |||||
Ovde opišite | |||||
Molimo da popunjen formilar vratite na sledeću adresu: Jedinica lokalne samouprave: Opština Ivanjica Služba za prijem žalbi – Žalbena komisijaOdsek za socijalne slučajeve Slađana NikolićAdresa: ul Venijamina Marinkovića br 1, 32250 Ivanjica, Srbija E-pošta: pisarnica@ivanjica.gov.rs , soivanjica@ivanjica.gov.rsBroj telefona: 064/889 9498 (radnim danima od 10 do 13) | |||||
Ukoliko u roku od 7 radnih dana ne dobijete potvrdu prijema Vaše žalbe, pitanja, a u roku od 30 kalendarskih dana od datuma prijema ne dobijete odgovor na vaše pitanje, komentar ili žalbu: kontaktirajte menadžera za žalbe, Centralni menadžer za žalbe, stručnjak za socijalna pitanja i saradnju sa građanima E-POŠTOM: zalbe.liid@mgsi.gov.rs POŠTOM: Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Projekat razvoja lokalne infrastrukture i institucionalnog razvoja Menadžer za žalbe: Centralni menadžer za žalbe, stručnjak za socijalna pitanja i saradnju sa građanima Uzun Mirkova 3, 11000 Beograd, Srbija TELEFONOM: +381 65 250 09 20 (radnim danima od 10 do 13) (Radnim danom od 10 do 13 časova) Napominjemo da možemo da odgovorimo samo na pitanja ili komentare koji se odnose direktno na ovaj Projekat, ne i na pitanja koja se odnose na opšti rad Ministarstva ili drugih institucija koja su obuhvaćene Projektom. Za više detalja, molimo pročitajte Žalbeni mehanizam projekta (LIID) u Republici Srbiji dostupan na: (https://www.mgsi.gov.rs/) | |||||
Prilog 02 – Evidencija rešavanja žalbi na lokalnom nivou
Jedinica lokalne samouprave : ________________________ Lokalni menadžer za žalbe:_______________________ | ||||||||||||
Redni broj | Tip | Prioritet | Datum prijema žalbe | Datum primljene povratne informacije | Način prijema povratne informacije | Kategorija povratne informacije (Brzina davanja povratne informacije a)odmah b)posle roka od 7 dana) C | Kratak opis | Anonimno (da/ne) | Osoba dodeljena za adresiranje povratnih informacija | Status (rešeno, na čekanju,u drugom stepenu) | Datum slanja odgovora rešavanja povratnih informacija | Opis Komunikacije u rešavanju |
1. | ||||||||||||
2. | ||||||||||||
3. | ||||||||||||
4. | ||||||||||||
5. |
Evidencija rešavanja žalbi na centralnom nivou
Redni broj | Opština /grad | Lokalni menadžer za žalbe, kontakt | Redni broj sa lokala | Tip | Prioritet | Datum prijema žalbe | Datum primljene povratne informacije | Način prijema povratne informacije | Kategorija povratne informacije | Kratak opis | Anonimno (da/ne) | Osoba dodeljena za adresiranje povratnih informacija | Status (rešeno, na čekanju,u drugom stepenu)) | Datum slanja odgovora rešavanja povratnih informacija | Opis Komunikacije u rešavanju |
1 | |||||||||||||||
2 | |||||||||||||||
3 | |||||||||||||||
4 | |||||||||||||||
5 | |||||||||||||||
Prilog 03 –Interni registar uključivanja zainteresovanih strana
Redni broj | Opština Ivanjica | Lokalni kordinator za Projekat /član radne grupe za administrativna pitanja | Kategorija i ime zainteresovane strane | Datum angažovanja | Način konsultacije | Ključni problemi/zabrinutosti | Datum odgovora | Praćenje dogovorenih budućih akcija | Napomene o napretku |
1 | (npr. NVO, …) | (npr. Zvanični sastanak, prezentacija, neformalni sastanak…) | Javni sastanak, Pregled pitanja dos | ||||||
2 | |||||||||
3 | |||||||||
4 | |||||||||
5 | |||||||||
Prilog 04 – Potencijalna zona direktnog uticaja realizacije Podprojekta na stanovništvo Opštine Ivanjica
ULICA MILjKA SAVIĆA
Prilog 04 – Potencijalna zona direktnog uticaja realizacije Podprojekta na stanovništvo Opštine Ivanjica
ULICA VUKADINA STOJANOVIĆA I BRAĆE RAJKOVIĆ
DOM ZDRAVLJA
Prilog 05. Spisak udruženja na teritoriji opštine Ivanjica
Naziv | Matični broj | Datum registracije |
Udruženje invalida rada opštine Ivanjica | 07210353 | 30.12.1982. |
Udruženje ratnih i mirnodopskih vojnih invalida opštine Ivanjica (RMVI) | 28093411 | 17.08.2012. |
Udruženje Roma opštine Ivanjica | 28118724 | 15.06.2013. |
Udruženje Roma “Točak” RM Ivanjica | 28311257 | 04.11.2020. |
Udruženje građana “Omladinski savet Ivanjice” | 28074212 | 27.12.2011. |
Kinološko društvo “Ivanjica” | 07403658 | 29.08.1988. |