Republika Srbija
OPŠTINA IVANJICA
OPŠTINSKA UPRAVA
Broj: 320-28/2022-01
14.11.2022. godine
Ivanjica
Na osnovu člana 13. Zakona o podsticajima u poljoprivredi i ruralnom razvoju („Sl. glasnik RS“, broj 10/2013, 142/2014, 103/2015 i 101/2016), člana 5. Odluke o budžetu opštine Ivanjica za 2022. godinu („Sl. list opštine Ivanjica“, broj 15/2021), člana 5. Odluke o rebalansu budžeta opštine Ivanjica za 2022. godinu („Sl. list opštine Ivanjica“, broj 11/2022) – program 5: poljoprivreda, programska aktivnost 0101-0002-podsticaji poljoprivrednoj proizvodnji, ekonomska klasifikacija 451- subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama, i Izmene Programa mera podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja za opštinu Ivanjica za 2022. godinu, 01 Broj: 06-43/2022 od 10.11.2022. godine, Opštinska uprava opštine Ivanjica raspisuje
JAVNI POZIV
za dodelu podsticajnih sredstava u poljoprivredi u 2022. godini na teritoriji
opštine Ivanjica
I PRAVO NA KORIŠĆENJE SREDSTAVA
Pravo na korišćenje sredstava pod uslovima utvrđenim ovim javnim pozivom imaju individualni poljoprivredni proizvođači (fizička lica) koji se bave poljoprivrednom proizvodnjom pod uslovom da:
– je poljoprivredno gazdinstvo upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstava sa aktivnim statusom u skladu sa Pravilnikom o načinu i uslovima upisa i vođenja registra poljoprivrednih gazdinstava,
– su nosioci poljoprivrednog gazdinstva sa prebivalištem na teritoriji opštine Ivanjica, upisani u registar poljoprivrednih gazdinstava po osnovu prava svojine odnosno zakupa poljoprivrednog zemljišta koje se nalazi na teritoriji opštine Ivanjica i koji se bave poljoprivrednom proizvodnjom.
II NAMENA SREDSTAVA – PLANIRANE MERE I OPREDELJENA SREDSTVA
Sredstva za podsticaj razvoja poljoprivrede (u daljem tekstu: sredstva) su direktna i bespovratna i koriste se za investicije navedene u narednoj tabeli.
Opredeljeni iznosi sredstava i maksimalni iznosi podsticaja po investicijama
Naziv i šifra mere | Planirani budžet za tekuću godinu ( u RSD) | Šifra investicije | Naziv investicije | Maksimalni iznos podrške po korisniku (u RSD) |
Investicije u fizičku imovinu poljoprivrednih gazdinstava – 101 | 500.000,00 | 101.1.3 | Nabavka opreme za mužu – muzilice | 30.000,00 |
2.500.208,62 | 101.1.16 101.2.17 101.4.27 | Nabavka samohodne livadske kosačice sa prednjom kosom (reznim alatom) | 150.000,00 | |
2.250.000,00 | 101.4.25 | Nabavka vadilice krompira | 150.000,00 | |
1.000.000,00 | 101.6.2 | Nabavka opreme za pčelarstvo | 35.000,00 | |
UKUPNO | 6.250.208,62 |
Intenzitet pomoći je 50% od vrednosti predračuna bez PDV-a za podnosioce zahteva sa prebivalištem u KO Ivanjica, a 65% za ostale katastarske opštine. Iznos podsticaja ne može preći maksimalne iznose podrške po korisniku navedene u tabeli.
III KRITERIJUMI ZA KORISNIKE
Opšti kriterijumi:
- Da je nosilac registrovanog komercijalnog poljoprivrednog gazdinstva u aktivnom statusu;
- Da ima prebivalište na teritoriji opštine Ivanjica;
- Da se parcele upisane u Registar poljoprivrednih gazdinstava korisnika nalaze na teritoriji opštine Ivanjica;
- U Registru poljoprivrednih gazdinstava ima upisano poljoprivredno zemljište pod proizvodnjom odgovarajućih vrsta biljnih kultura na koje se odnosi investicija za koju konkuriše;
- Samo jedna investicija može biti predmet zahteva za korišćenje podsticaja;
- Može se konkurisati isključivo sa predračunom za nabavku predmetne investicije izdatim u periodu od 14.11.2022. godine do isteka javnog poziva sa rokom važenja do 15.12.2022. godine;
- Za investiciju za koju podnosi zahtev ne sme koristiti podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno da ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja, osim podsticaja u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje kreditna podrška registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima;
- Da nema evidentiranih a neizmirenih poreskih obaveza kod Lokalne poreske administracije;
- Da namenski koristi i da ne otuđi niti da drugom licu na korišćenje investiciju koja je predmet zahteva u periodu od 3 godine od dana nabavke/realizacije investicije;
- Da nema evidentiranih dospelih neizmirenih dugovanja prema jedinici lokalne samouprave, po osnovu ranije ostvarenih podsticaja, subvencija – proverava se po službenoj dužnosti;
- Da podnosilac zahteva i prodavac – izdavalac predračuna ne predstavljaju povezana lica u smislu Javnog poziva pri čemu se povezanim licima smatraju lica u slučaju kada je podnosilac zahteva sa prodavcem povezan na neki od sledećih načina: 1) nosilac gazdinstva i članovi istog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva; 2) Krvni srodnici u prvoj liniji, krvni srodnici u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva; 3) supružnici, vanbračni partneri, njegov supružnik i vanbračni partner i njihovi krvni srodnici zaključno sa prvim stepenom srodstva; 4) usvojilac ili usvojenik, kao i potomci usvojenika; 5) druga lica koja sa tim licem žive u zajedničkom domaćinstvu.
Specifični kriterijumi:
Prihvatljivi korisnici mera po sektorima u okviru kojih će se intervenisati:
Sektor voće:
1) U RPG imaju upisano poljoprivredno zemljište pod proizvodnjom odgovarajućih biljnih kultura;
2) U momentu podnošenja zahteva za korišćenje podsticaja imaju manje od 2 ha jagodičastog voća i hmelja; odnosno manje od 5 ha drugog voća; odnosno 0,1 – 50 ha cveća, odnosno 0,2 – 100 ha vinove loze.
Sektor pčelarstvo:
U RPG i Centralnoj bazi podataka o obeležavanju životinja kod Uprave za veterinu ima prijavljeno 5 – 1000 košnica pčela.
Sektor mleko:
1) U RPG imaju prijavljen stočni fond (podatke o vrsti životinja i broju gazdinstva (HID) na kojima se drže ili uzgajaju);
2) Imaju u svom vlasništvu, odnosno vlasništvu člana RPG 1 – 19 mlečnih krava.
Sektor meso:
1) U RPG imaju prijavljen stočni fond (podatke o odgovarajućoj vrsti životinja i broju gazdinstva (HID) na kojima se drže ili uzgajaju);
2) U Registru objekata, odnosno odobrenih objekata (u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje registracija, odosno odobravanje objekata za uzgoj, držanje i promet životinja) imaju registrovane odobrene objekte sa kapacitetima za tov/uzgoj: manje od 20 junadi i/ili manje od 150 grla ovaca/koza i/ili manje od 30 krmača i/ili manje od 100 tovljenika svinja u turnusu i/ili od 1.000 – 3.999 brojlera u turnusu.
Kriterijumi za bodovanje i rangiranje podnetih zahteva
R.br. | Tip kriterijuma za izbor | Da/Ne | Bodovi |
1 | Gazdinstvo podnosioca zahteva ima 1-2 člana | Da | 10 |
2 | Gazdinstvo podnosioca zahteva ima 3-4 člana | Da | 20 |
3 | Gazdinstvo podnosioca zahteva ima 5 i više članova | Da | 30 |
4 | Podnosilac zahteva je koristio podsticaje u poljoprivredi kod Opštine u prethodnih 5 godina | Da | 0 |
5 | Podnosilac zahteva je koristio podsticaje u poljoprivredi kod Opštine u prethodnih 5 godina | Ne | 20 |
6 | Podnosilac zahteva je mlađi od 40 godina | Ne | 20 |
7 | Podnosilac zahteva je mlađi od 40 godina | Da | 30 |
8 | Podnosilac zahteva se bavi isključivo poljoprivrednom proizvodnjom (osiguranik je Fonda PIO kao poljoprivrednik) | Ne | 0 |
9 | Podnosilac zahteva se bavi isključivo poljoprivrednom proizvodnjom (osiguranik je Fonda PIO kao poljoprivrednik) | Da | 20 |
III ROK I NAČIN PODNOŠENJA ZAHTEVA ZA OSTVARIVANJE PRAVA
NA PODSTICAJE
Zahtev za ostvarivanje prava na podsticaj podnosi se na obrascu koji se može preuzeti u kancelariji br. 17 Opštinske uprave opštine Ivanjica.
Zahtev se podnosi predajom na pisarnicu Opštinske uprave opštine Ivanjica (šalter broj 1 uslužnog centra).
Rok za predaju zahteva je od 14.11.2022. do 24.11.2022. godine zaključno.
Dodatne informacije mogu se dobiti putem telefona 032/515-0326 ili lično u kancelariji broj 17 Opštinske uprave opštine Ivanjica.
IV NEOPHODNA DOKUMENTACIJA UZ ZAHTEV ZA
OSTVARIVANJE PRAVA NA PODSTICAJE
Uz zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje se podnosi:
- Potvrda o aktivnom statusu poljoprivrednog gazdinstva u 2022. godini (original ili overena fotokopija);
- Izvod strukture biljne proizvodnje za 2022. godinu (original ili overena fotokopija);
- Izvod iz Registra poljoprivrednih gazdinstava sa podacima o životinjama, ne stariji od 7 dan od dana podnošenja zahteva (original ili overena fotokopija) – ZA NABAVKU OPREME ZA PČELARSTVO;
- Izvod iz područne veterinarske stanice sa podacima o govedima na gazdinstvu, ne stariji od 7 dana od dana podnošenja zahteva (original ili overena fotokopija) – ZA NABAVKU MUZILICE;
- Fotokopija namenskog tekućeg računa otvorenog kod poslovne banke;
- Obrazac br. 3 – Izjava podnosioca zahteva o broju članova zajedničkog domaćinstva overena kod Javnog beležnika ili drugog nadležnog organa;
- Predračun prodavca za nabavku mehanizacije i opreme na kome su precizno iskazane tehničke karakteristike predmetne investicije, izdat u periodu od 14.11.2022. godine do isteka javnog poziva sa rokom važenja do 15.12.2022. godine. Na predračunu mora biti naveden rok važenja;
- Ukoliko se podnosilac zahteva bavi isključivo poljoprivrednom proizvodnjom prilaže overenu fotokopiju rešenja o zaduženju za PIO poljoprivrednika za 2022. godinu;
- Uverenje o izmirenim obavezama po osnovu lokalnih javnih prihoda izdato od strane Odeljenja za lokalnu poresku administraciju Opštinske uprave opštine Ivanjica, ne starije od mesec dana od dana podnošenja zahteva – šalter br. 7 u uslužnom centru Opštinske uprave opštine Ivanjica. Ukoliko podnosilac ne dostavi ovo uverenje pribavlja se po službenoj dužnosti na osnovu potpisane Izjave podnosioca zahteva – Prilog 1;
V ODOBRAVANJE ZAHTEVA
Zahtev se može podneti samo za jednu investiciju. Podnosioci zahteva koji su u prethodnih 5 godina koristili podsticajna sredstva Opštine Ivanjica za nabavku neke od navedenih investicija NE MOGU konkurisati za istu investiciju po ovom javnom pozivu.
Odeljenje za poljoprivredu i zaštitu životne sredine opštinske uprave opštine Ivanjica vrši administrativnu obradu zahteva, proverom podataka iz zahteva i dokumentacije priložene uz zahtev u smislu kompletnosti, administrativne usaglašenosti i prihvatljivosti investicije, u skladu sa odredbama ovog javnog poziva.
Zahtevi koji ispunjavaju uslove i prihvatljivi su, biće rangirani na osnovu kriterijuma za bodovanje podnetih zahteva i finansirani do utroška navedenih opredeljenih iznosa sredstava za svaku pojedinačnu investiciju, odnosno do utroška ukupno opredeljenog iznosa sredstava za svaku meru. U slučaju istog broja bodova prednost ima podnosilac zahteva ženskog pola, ukoliko nije ženskog pola onda mlađi podnosilac zahteva, a u slučaju iste starosti prednost ima podnosilac sa više članova domaćinstva. Opštinska uprava opštine Ivanjica, na predlog Odeljenja za poljoprivredu i zaštitu životne sredine, donosi Odluku o ispunjenosti uslova za dodelu podsticaja i utvrđuje Preliminarnu rang listu podnosilaca zahteva. Nakon isteka roka od 8 dana za prigovor na utvrđenu rang listu, Opštinsko veće opštine Ivanjica odlučuje o eventualnim prigovorima i daje saglasnost na navedenu odluku, nakon čega će biti utvrđena Konačna rang lista i doneta rešenja o ostvarenom pravu na podsticaje rangiranim korisnicima do visine sredstava opredeljenih za svaku investiciju. Korisnicima će pravo na podsticaje biti utvrđeno rešenjem o odobravanju prava na podsticaje koje donosi načelnik Opštinske uprave opštine Ivanjica i istim će biti određen rok u kojem korisnici treba da realizuju predmetnu investiciju, i podnesu zahtev za isplatu podsticaja uz koji dostavljaju dokaze o tome. Međusobna prava i obaveze između Opštine Ivanjica i korisnika biće definisana ugovorom koji zaključuje predsednik Opštine sa korisnicima, nakon čega će istima biti isplaćen rešenjem utvrđeni iznos podsticaja. Obaveza korisnika je da namenski koristi i da ne otuđi niti da drugom licu na korišćenje investiciju koja je predmet zahteva u periodu od 3 godine od dana nabavke/realizacije investicije. Kontrolu namenskog korišćenja podsticaja vrši Odeljenje za poljoprivredu i zaštitu životne sredine. U slučaju nenamenskog korišćenja, korisnici su u obavezi da u celosti vrate dodeljena sredstva.
Zahtev podnet od strane lica koje u skladu sa ovim javnim pozivom nema pravo na podsticaje, preuranjen, neblagovremen, poslat faksom ili elektronskom poštom, kao i svaki naredni zahtev istog podnosioca u tekućoj kalendarskoj godini, odbacuje se bez daljeg razmatranja.
VI DOKUMENTACIJA ZA ISPLATU PODSTICAJA – PODNOSI SE NAKON PRIJEMA REŠENJA O ODOBRAVANJU PRAVA NA PODSTICAJE
Uz zahtev za isplatu podsticaja se podnosi:
- Dokaz o izvršenom plaćanju: fiskalni isečak, a ako je plaćanje izvršeno bezgotovinski: potvrda o prenosu sredstava, ili izvod, ili nalog za plaćanje overen od strane banke;
- Račun za izvršenu nabavku predmetne investicije;
Napomena: Ukoliko je fiskalni račun izrađen na A4 formatu i ujedno predstavlja i gotovinski račun sa podacima o kupcu ne mora se dostavljati poseban gotovinski račun
- Otpremnica za izvršenu nabavku predmetne investicije;
- Garantni list ili izjava o saobraznosti odnosno izjava prodavca da oprema ne podleže obavezi izdavanja garancije;
Navedena dokumentacija ne sme biti starija od datuma prijema rešenja o odobravanju prava na podsticaje.
Opštinska uprava Opštine Ivanjica