Cilj Programa podrške inovativnim mikro, malim i srednjim preduzećima i preduzetnicima (u daljem tekstu: Programa) je unapređenje kulture investiranja mikro, malih i srednjih preduzeća i preduzetnika u inovacije radi povećanja konkurentnosti. Program realizuje Razvojna agencija Srbije (u daljem tekstu: RAS) u saradnji sa regionalnim razvojnim agencijama (u daljem tekstu: RRA).
USLOVI ZA UČEŠĆE U PROGRAMU
Pravo na učešće u Programu i korišćenje bespovratnih sredstava imaju mikro, mala i srednja privredna društva i preduzetnici (koji vode prosto ili dvojno knjigovodstvo) koji kumulativno ispunjavaju sledeće opšte uslove:
• da je pretežna delatnost Podnosioca prijave proizvodnja ili prerada;
• da su u većinskom domaćem privatnom vlasništvu;
• da su registrovani u APR Republike Srbije pre 1. januara 2015. godine;
• da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije;
• da su pozitivno poslovali u 2016. godini;
• da su izmirili obaveze po osnovu poreza i doprinosa;
• da im u prethodne dve godine nije izrečena pravosnažna mera zabrane obavljanja delatnosti;
• da za iste projektne aktivnosti za koje konkurišu u tekućoj godini, nisu koristili podsticajna sredstva koja potiču iz budžeta Republike Srbije, budžeta Autonomne pokrajine Vojvodina i budžeta JLS;
• da nisu u teškoćama prema definiciji sadržanoj u Uredbi o pravilima za dodelu državne pomoći.
NAMENA BESPOVRATNIH SREDSTAVA
Kroz Program će se podržati sledeće aktivnosti:
• poboljšanje postojećih i razvoj novih tehnoloških procesa;
• poboljšanje postojećih i razvoj novih proizvoda;
• unapređenje postojećeg procesa proizvodnje;
• otkup prava na domaći patent/mali patent i patentnu dokumentaciju.
Podnosilac prijave može podneti samo jednu prijavu, u okviru koje može konkurisati za jednu projektnu aktivnost.
Programom se mogu finansirati i projektne aktivnosti koje su započete (ugovor sa Isporučiocem zaključen u tekućoj godini), a nisu realizovane i plaćene do trenutka objavljivanja Javnog poziva.
Pod neprihvatljivim projektima u smislu ovog programa podrazumevaju se:
• projekti u vezi sa: duvanskom industrijom, organizacijom igara na sreću, proizvodnjom i prodajom oružja i vojne opreme, trgovinom, finansijskim sektorom i primarnom poljoprivrednom proizvodnjom;
• projekti koji spadaju pod opšte aktivnosti nadležnih državnih institucija ili službi državne uprave, uključujući i lokalne samouprave;
• infrastrukturni projekti;
• projekti ograničeni na donacije u dobrotvorne svrhe;
• projekti koji se već finansiraju od sredstava državne pomoći;
• projekti povezani sa političkim partijama, strankama, organizacijama.
IZNOS BESPOVRATNIH SREDSTAVA
Raspoloživa sredstva se odobravaju kao sufinansiranje u visini do 50% opravdanih troškova projektne aktivnosti bez PDV, a u maksimalnom iznosu do 1.000.000,00 dinara.
Ukupan budžet Programa iznosi 30.000.000,00 dinara.
Krajnji rok za završetak ugovorenih aktivnosti i realizaciju plaćanja u okviru odobrenog projekta je 9 meseci od dana potpisivanja ugovora sa RAS.
Opravdani troškovi su troškovi koji su stvarno nastali od strane Odabranog korisnika, pod uslovom:
1) da su nastali tokom realizacije projekta;
2) da su navedeni u ponudi/predugovoru/ugovoru Isporučioca;
3) da su neophodni za implementaciju aktivnosti projekta;
4) da su merljivi i da se evidentiraju, a prema važećim računovodstvenim standardima;
5) da su razumni u skladu sa zahtevima finansijskog upravljanja, posebno u pogledu ekonomičnosti i efikasnosti;
6) da se navedeni troškovi ne pokrivaju iz nekih drugih izvora finansiranja (ne sme doći do duplog finansiranja).
Pod opravdanim troškovima u okviru podržanih aktivnosti podrazumevaju se sledeći troškovi kao rezultat za sledeće aktivnosti:
• Za poboljšanje postojećih i razvoj novih tehnoloških procesa priznaju se troškovi:
– izrade tehničko/tehnološke dokumentacije;
– izrade dokumentacije tehničkog rešenja;
– izrade studije izvodljivosti uvođenja novog tehnološkog procesa.
• Za poboljšanje postojećih i razvoj novih proizvoda priznaju se troškovi:
– izrade tehničke dokumentacije za proizvod;
– izrade prototipa proizvoda;
– testiranja/ispitivanja prototipa proizvoda.
Za izradu prototipa i testiranje/ispitivanje mogu se priznati i troškovi materijala i troškovi korišćenja opreme koji ne mogu da budu viši od 30% vrednosti aktivnosti iz ponude/predugovora/ugovora.
Navedeni troškovi moraju biti predstavljeni u sledećem obliku:
– troškovi radne snage – cena ekspert sata i broj potrebnih sati;
– troškovi materijala – jedinična cena materijala i količina potrebnog materijala;
– troškovi korišćenja opreme – cena korišćenja opreme po danu i broj potrebnih dana.
• Za unapređenje postojećeg procesa proizvodnje priznaju se troškovi:
– izrade konstruktivne dokumentacije specijalizovanih alata, pribora i sredstava za rad;
– izrade novih metodologija organizacije poslovanja koje omogućavaju kontinuirano poboljšanje proizvodnih procesa.
• Za otkup prava na domaći patent/mali patent i patentnu dokumentaciju priznaju se troškovi:
– otkupa prava intelektualne svojine.
Bespovratna sredstva se ne mogu koristiti za:
1) zaostale obaveze po osnovu taksi i poreza, zajmova i rata za otplatu kredita;
2) troškove garancija, polisa osiguranja, kamata, troškova bankarskog poslovanja, kursnih razlika;
3) kazne, finansijske kazne i troškovi sudskog postupka;
4) carinske troškove;
5) troškove prinudne naplate;
6) PDV;
7) otkup prava na patent čiji je nosilac prava ujedno i član društva ili preduzetnik, odnosno zakonski zastupnik privrednog subjekta.
POTREBNA DOKUMENTACIJA ZA KONKURISANJE
1. Prijava projekta – Obrazac 1 (popunjena, potpisana i overena Prijava);
2. Izjava Podnosioca prijave o prihvatanju uslova za dodelu sredstava – Obrazac 2 (potpisana i overena);
3. Izjava o dodeljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis državna pomoć) – Obrazac 3 (potpisana i overena);
4. Kontrolna lista – Obrazac 5;
5. Uverenje nadležne poreske uprave da je Podnosilac prijave izmirio sve javne prihode (poreze i doprinose) do datuma objavljivanja Javnog poziva (uverenje ne sme biti izdato pre datuma objavljivanja Javnog poziva) – original ili overena kopija od strane nadležnog organa overe;
6. Finansijska dokumentacija:
6.1. za MMSPP koja vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva: Bilans stanja, bilans uspeha i statistički izveštaj za 2016. godinu – Kopija Potvrde o registraciji redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja za 2016. godinu izdata od APR. Ukoliko Podnosilac prijave nije dobio Potvrdu o registraciji redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja za 2016. godinu dostaviti bilans stanja, bilans uspeha i statistički izveštaj za 2016. godinu, potpisane i overene od strane lica odgovornog za sastavljanje finansijskog izveštaja i pismenu izjavu zakonskog zastupnika pravnog lica/preduzetnika o verodostojnosti i istovetnosti primerku koji je dostavljen APR na konačnu obradu;
6.2. za preduzetnike koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva: Bilans uspeha za 2015. i 2016. godinu, M-4K za 2015 i 2016. godinu i Izjavu o prosečnom broju zaposlenih za 2015 i 2016. godinu – Obrazac 4.
Ukoliko je Podnosilac prijave u jednoj od godina za koju se podnosi finansijska dokumentacija vodio poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva, a u drugoj po sistemu dvojnog knjigovodstva, potrebno je dostaviti dokumentaciju pod rednim brojem 6.1. i 6.2. a u skladu sa načinom vođenja poslovnih knjiga u toj godini.
7. Ponuda/predugovor/ugovor Isporučioca za predloženu aktivnost, overena i potpisana od strane Isporučioca, koja sadrži jasno definisan predmet i obim aktivnosti, rok realizacije i cenu usluga izraženu u dinarima i prikazanim PDV;
8. Ukoliko se u okviru projektne aktivnosti „Poboljšanje postojećih i razvoj novih tehnoloških procesa“, konkuriše za poboljšanje postojećih tehnoloških procesa, uz prijavu priložiti i dokument kojim se opisuje prethodno stanje istog;
9. Ukoliko se u okviru projektne aktivnosti „Poboljšanje postojećih i razvoj novih proizvoda“, konkuriše za poboljšanje postojećih proizvoda, uz prijavu priložiti i opis tehničkih karakteristika i fotografiju postojećeg proizvoda;
10. Ukoliko se konkuriše za aktivnost „Unapređenje postojećeg procesa proizvodnje“, uz prijavu priložiti i opis tehničkih karakteristika i dokument kojim se opisuje prethodno stanje istog;
11. Ukoliko se konkuriše za aktivnost „Otkup prava na domaći patent/mali patent i patentnu dokumentaciju“, uz prijavu dostaviti odgovarajući dokument kojim se dokazuje da je patent/mali patent registrovan;
12. Ukoliko se kao Isporučilac angažuje konsultantska kuća, potrebno je dostaviti i referenc listu i radnu biografiju lica angažovanog za realizacuju projekta.
RAS zadržava pravo da, ukoliko je potrebno, zatraži dodatnu dokumentaciju od Podnosioca prijave, ali samo za kompletne podnete prijave.
NAČIN PRIJAVLJIVANJA I ROK ZA PODNOŠENJE PRIJAVA
Prijave sa svim pratećim obrascima i dokumentacijom se podnose lično ili preporučenom poštom ARRA sa naznakom: Prijava na javni poziv za učešće po Programu podrške inovativnim MMSPP u 2017. godini