Вести Култура

Резултати 11. Конкурса за најлепшу дечију песму

На овогодишњем 11. Kонкурсу ивањичког Дома културе за најлепшу дечију песму ( песму чији су аутори деца)  приспелo je 106  песама, из основних школа са подручја општине Ивањица,

Основци од 1 – 4 разреда написали су 53  песме а ученици од 5 – 8 разреда  такође 53 песме.

     Приспеле радове прегледао је селектор Конкурса, песник Милијан Деспотовић. Селектор је одабрао три награде за нижи узраст од 1 до 4 разреда и три награде за старије основце од 5 до 8 разреда. Уз награђене, још 50 песама одабране су за објављивање у зборнику  „Пупољци“.

                                                        НАГРАДЕ  1-4 РАЗРЕДА

  1. Кристина Бајoвић,  III2, ОШ „Сретен Лазаревић“ Прилике, за песму „ЉУБАВ ТРЕБА“
  2. Ђурђина Ковачевић, III, ОШ „Проф.  др  Недељко Кошанин“ Девићи – ИО Придворица, за песму: „КИША“

Трећу награду деле:

3/1)  Стефан Пантовић, II, ОШ „Проф.  др  Недељко Кошанин“ Девићи  – ИО  Остатија

за песму  „СРЕЋНО ДЕТЕ“  и

3/2)  Милорад Богдановић,  ОШ „Вучић Величковић“ Међуречје, за песму  „ДЕЦЕМБАР“

                                                    НАГРАДЕ  5-8  РАЗРЕДА

1)  Александра Никитовић VIII/1, ОШ „Сретен Лазаревић“ Прилике, за песму „СТАРИ   ПРЕДМЕТ СА ТАВАНА“

2)  Јана Милутиновић V/2 ОШ „Кирило Савић“, Ивањица, за песму „СРБИЈА“

Трећу награду деле:

3/1)  Георгије Маричић VI, ОШ „Вучић Величковић“, Међуречје,за песму „ЖИВОТ“

3/2)  Станојла Радовић,  ОШ „Мајор Илић“ Кушићи, за песму  „ЉУБАВНА ПРИЧА“

                                                         РЕЧ СЕЛЕКТОРА  –  Милијан Деспотовић

СВОЈЕВРСНА ШКОЛА ПОЕЗИЈЕ

На већ традиционални конкурс за најлепшу дечију песму „Пупољци“ 2020. који у сарадњи са ивањичким основним школама организује Дом културе Ивањица, јавило се 96 ученика са 106 песама. Према пропозицијама треба одабрати радове за зборник, око 50, а исто тако прогласити најуспешније: три рада ученика од 1-4 разреда и три рада ученика од петог до осмог разреда.

Незахвална је улога селектора у оваквим приликама, кад деца песници свој рад прилажу као део најлепшег уметничког остварења које могу назвати песма и од које имају велика очекивања. И збиља, у свакој од приспелих песама осећа се та искреност и песништво на њиховом ступњу развоја, одише љупкост, машта, надања и жеље, али и наивност, зашто да не  казати и то. Деца се и певању уче. Ретко се песник „рађа“. Улазак у свет поезије је, на неки начин, улазак у прву зрелост живота, а то почиње управо у школи.

Поезија се прво научи волети и говорити а тек потом писати.

Зато је овај конкурс, а и зборник који његовим поводом настаје, својеврсна школа поезије.

Квалитет поезије коју деца пишу зависи од личне вокације али и од њихових ментора који, ваљало би, да су у души помало песници. Осети се то, итекако, у радовима деце. Тако је случај и овде. Теме песама су углавном школске, мало је оних песама које су у том оквиру успеле да умакну новим темама. Оне су свакако успелије. Но, треба казати да је конкурс оправдао циљ. Могле би се све приспеле песме штампати али, пропозиције и обим зборника то не омогућавају. Морао се учинити избор и он сасим мотивише да се млади песници на следећем конкурсу боре за своје место, неки и први пут у књизи.

А награде?

Награде подстичу, обавезују, њих очекујемо и не очекујемо. Негде су оне важне, некад стижу касно, а некад и прерано. Као ђак Основне школе „Мито Игумановић“ у Косјерићу, приликом пријема једне до награда на литерарном конкурсу, тада сам рекао: Немојте ме награђивати рано, биће вам после жао што награду нисте дали неком успешнијем од мене. Сад, као селектор, немам избора, можда и зато што немам времена. Полако песничку писаљку предајем млађима. Зато се трудих да признања оду у руке најбољих међу најбољима, онима који су мени дошли са својим поетичким писмом.

О Аутору

Financ